آغاز ساخت مجتمع مسکونی هزار واحدی برای خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر مشهد

آغاز ساخت مجتمع مسکونی هزار واحدی برای خانواده‌های نیازمند با حضور رئیس کمیته امداد در حاشیه شهر مشهد آغاز شد.

آغاز ساخت مجتمع مسکونی هزار واحدی برای خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر مشهد

سیدمرتضی بختیاری در مراسم آغاز عملیات ساخت مجتمع مسکونی هزار واحدی امام رضا(ع) برای مددجویان کمیته امداد گفت: مسکن مددجویان پرهزینه و مهمترین بخش خدمات کمیته امداد تلقی می‌شود و با خانه‌دار شدن مددجویان، علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده موجب آرامش افراد می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات فراوان خانواده‌های حاشیه‌نشین شهر مشهد، ادامه داد: این مجتمع مسکونی با اولویت خانواده‌های ایتام، خانواده‌های سه نفره به بالا و خانوارهای مددجو و نیازمندان فاقد مسکن ساکن در حاشیه شهر مشهد واگذار خواهد شد.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: مجتمع مسکونی هزار واحدی امام رضا(ع) با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد احداث می‌شود و امیدواریم تا پایان سال 1400 یا اوایل 1401 این مجتمع به بهره‌برداری برسد.

بختیاری حاشیه‌نشینی را بزرگترین چالش شهر مشهد عنوان کرد و گفت: بیشتر ساکنان حاشیه شهر مشهد، مهاجران از روستاها و شهرستان‌های اطراف هستند که کمیته امداد آمادگی دارد در صورت مهاجرت معکوس، مشکل مسکن و اشتغال آنان را مرتفع کند.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی با رعایت تکریم در صدر برنامه‌های این نهاد قرار دارد، ادامه داد: رویکرد کمیته امداد از حمایتی به سمت توانمندسازی تغییر کرده است و باید تلاش کنیم زمینه توانمندسازی برای مددجویان فراهم شود و در همین راستا تامین مسکن و اشتغال را به عنوان ابعاد توانمندسازی مورد توجه قرار داده‌ایم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته30 درصد اشتغال کشور توسط مددجویان کمیته امداد ایجاد شد، اظهار کرد: 6 هزار دانش‌آموز و دانشجوی نخبه تحت حمایت کمیته امداد هستند که آینده کشور با کمک خیران و مردم نیکوکار، در دستان همین جوانان و نوجوانان افتخارآفرین است.


شایان ذکر است میانگین واحدهای مسکونی در مجتمع امام رضا(ع) ۷۵ متر مربع پیش‌بینی شده است و برای فاز اول ساخت این مجتمع 2 هکتار زمین در نظرگرفته شده است.

در ادامه سفر رئیس کمیته امداد به خراسان رضوی، ضمن افتتاح 17 واحد روستایی برای خانواده‌های تحت حمایت، ساخت 400 واحد مسکن مددجویی در شهرستان چناران آغاز شد. با اتمام ساخت این واحدهای مسکونی، هیچ مددجویی فاقد مسکن در این شهرستان نخواهد بود.

منبع: کمیته امداد

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ستم ديده
    0

    دروغگوهاي كثيف

    نظرات شما -
    • هه
      0

      چهل ساله الكي ميگن مي سازيم كو بس است مردم فريبي

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها