معاون استاندار خراسان رضوی تسریع در ساخت شهرک پسماند را خواستار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ساخت شهرک تخصصی پسماند باید سرعت بگیرد و تا پایان سال وارد مرحله اجرایی شود.

معاون استاندار خراسان رضوی تسریع در ساخت شهرک پسماند را خواستار شد

سیدکمال الدین میرجعفریان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان افزود: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط باید ظرف مدت ۲ هفته پاسخ استعلامهای مربوط به شهرک پسماند را به اداره کل محیط زیست ارسال و روند اجرایی کردن ساخت شهرک نیز با استفاده از توان بخش‌ خصوصی تا پایان امسال وارد مرحله اجرایی شود.
وی ادامه داد: درحوزه پسماندهای عادی شهری و روستایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید با انجام مطالعات منطقه‌ای به سمت مدیریت اصولی پسماند و کاهش محل‌های دفن حرکت کنند و از تعدد محل‌های دفن در سطح استان که باعث آسیب به محیط زیست شده، جلوگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: تفکیک از مبداء یکی از اصول و برنامه‌های اساسی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه کاهش پسماند است که می‌بایست با فرهنگ سازی و افزایش سطح مشارکت مردم نسبت به اجرایی کردن این مهم اقدام شود.
میرجعفریان افزود: محل‌های دفن که توسط مدیریت اجرایی پسماندها ایجاد می‌شود باید بر اساس استانداردهای لازم در حوزه جغرافیایی مربوطه بوده و ضوابط زیست محیطی در این محل‌ها رعایت شود تا دچار مشکلات و معضلات بعدی نشویم.
وی ادامه داد: در حوزه پسماندهای کشاورزی باید دستگاههای مرتبط مطابق قانون به سمت ایجاد درآمد و استفاده از بخش خصوصی برای فرآوری و بازیافت پسماندها حرکت کنند و برنامه اجرایی برای تعیین تکلیف این پسماندها برای سال آینده تهیه و به کارگروه ارائه شود.
او با اشاره به حوزه پسماندهای پزشکی تاکید کرد: تمامی تولید کنندگان پسماندهای پزشکی باید نسبت به بی خطرسازی پسماندها، اقدام و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه با تولیدکنندگانی که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کنند برخورد قاطعی کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها