فاز دوم کارخانه بازیافت کاغذ در مشهد بهره‌برداری شد

فاز دوم کارخانه بازیافت کاغذ در مشهد با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال روز چهارشنبه طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

فاز دوم کارخانه بازیافت کاغذ در مشهد بهره‌برداری شد

شهردار مشهد در این مراسم گفت: پروژه‌های توسعه‌ای ویژه‌ای برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری این شهر تا پایان سال پیش‌بینی شده که تمام آنها باید عملیاتی شود.

محمدرضا کلائی افزود: امسال در حوزه فرهنگ شهروندی بر دو موضوع "رعایت حق تقدم" و " تفکیک زباله از مبداء" متمرکز شده‌ایم و در این دو حوزه باید کار ویژه انجام شود.

وی با تاکید بر افزایش شاخص‌های زیست‌پذیر شدن شهر برای شهروندان ادامه داد: باید کارکرد زباله را به آن برگردانیم و چرخه بازیافت را تقویت کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: باید به دنبال روش‌های نوین بازیافت شهری باشیم.

حمیدرضا موحدی زاده افزود: مشهد شهر پایلوت برای آموزش‌های تخصصی مدیریت پسماند است، هرچقدر روی آموزش‌ها سرمایه گذاری شود شهر تمیزتر و زیباتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شورای شهر مشهد نیز حمایت لازم را از مدیریت شهری برای انجام بهتر وظایف دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: اقدامات متعددی برای افزایش کیفیت خدمات رسانی به مردم در حوزه مدیریت پسماند صورت گرفته که ساماندهی جمع آوری پسماند پزشکی، جمع آوری هوشمند پسماند خشک و افزایش خطوط پردازش از آن جمله است.

ابوالفضل کریمیان افزود: امروز نیز خط بازیافت آسفالت با ظرفیت ١٢٠ تن در روز و فاز دوم کارخانه بازیافت کاغذ با ظرفیت ٢٥ تن در روز با هزینه ١٢٠ میلیارد ریال بهره‌برداری و وارد مدار می شود.

وی ادامه داد: بازیافت کاغذ کاهش واردات و رونق صنایع بسته‌بندی را به همراه خواهد داشت.

در حالی که روزانه ۱۷۸ تن کاغذ که برای تولید آن دو هزار ۶۰۰ درخت قطع شده به عنوان زباله و کاغذ باطله دور ریخته می شود هر روز ۱۱۵ تن از این میزان کاغذ باطله در مشهد مورد بازیافت قرار می گیرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها