افزایش تولید عسل در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید عسل طی سال ۹۸ نسبت به سال گذشته در استان ۲۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش تولید عسل در خراسان رضوی

دکتر مجید جعفری با اعلام این خبر اظهار کرد: میزان تولید عسل در استان خراسان رضوی در شرایط عادی به دلیل کمبود نگهداری زنبور عسل در استان پایین‌تر از تولید میانگین کشوری است و ما به دنبال افزایش بهره‌وری تولید هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد کلونی‌های زنبور عسل در استان 440 هزار و 647 کلونی است، عنوان کرد: شهرستان چناران با 1242 تن تولید رتبه اول را در پرورش زنبور عسل در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: عسل تولید شده در این استان با توجه به تنوع پوشش گیاهی از کیفیت بالایی برخوردار بوده که قابل رقابت با سایر استان‌ها است.

جعفری با اشاره به اینکه پدیده خشکسالی منجر به ضعف پوشش گیاهی در منطقه می‌شود، تصریح کرد: پدیده خشکسالی، تغذیه زنبورها را دچار مشکل می‌کند که این امر باعث ضعف و کاهش جمعیت زنبورها و همچنین تولید عسل می‌شود. بیش از 8/3339 تن تولید در سال 98 داشتیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سرانه مصرف عسل در سطح کشور طی سال گذشته 08/1 کیلوگرم بوده، این در حالی است که سرانه تولید استان 5/0 کیلوگرم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برنامه‌هایی برای افزایش تولید و عملکرد و تولید محصولات جانبی از جمله ژل رویال و زهر زنبور داریم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها