دوندگان خراسان رضوی به دنبال حامی مالی

بی رغبتی حامیان مالی به فعالیت در رشته ورزشی دو و میدانی در خراسان رضوی موجب شده دوندگان این استان برای حضور در مسابقات متنوع باشگاهی این رشته پرمدال، راهی استان‌های همجوار یا دوردست شوند.

دوندگان خراسان رضوی به دنبال حامی مالی

یکی از مربیان دو و میدانی خراسان رضوی روز یکشنبه گفت: چهارم مهر ماه نخستین دوره مسابقات دو و میدانی باشگاه‌های جوانان کشور در تهران برگزار شد که از استان خراسان رضوی هیچ تیمی در این رقابتها حضور نداشت.

علی کلانتری افزود: از دوندگانی که با این مجموعه ورزشی در استان ارتباط داشتند، هشت نفر در قالب تیم‌هایی از خراسان جنوبی و اصفهان شرکت کردند که مهدی رضوانی با حضور درباشگاه سپاهان اصفهان توانست مقام دوم رشته پرش ارتفاع جوانان کشور را کسب کند.

هزینه‌های سنگین مسابقات بر دوش دوندگان

وی هزینه سفر دوندگان استان در رقابتهای یاد شده را سنگین توصیف کرد و ادامه داد: با مشارکت باشگاه مقاومت خراسان رضوی، دوندگان استان برای شرکت در مسابقات باشگاهی دو و میدانی جوانان در تهران اسکان یافتند اما دیگر هزینه‌های سنگین سفر از سوی هیچ دستگاهی تامین نشد.

یکی دیگر از مربیان دو و میدانی استان نیز گفت: بانوان دونده و جوان استان در رشته های دو و پرتابی در قالب باشگاهی از خراسان شمالی در رقابتهای دو و میدانی باشگاهی جوانان کشور حضور یافتند.

جمیله سیفی افزود: در چارچوب رقابتهای دوومیدانی لیگ باشگاه‌های جوانان کشور در تهران، نرگس رستگار در رشته دوی ۱۰۰ متر با مانع در قالب تیمی از خراسان شمالی حضور داشت که موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

دبیر هیات دوومیدانی خراسان رضوی نیز گفت: بی میلی حامیان مالی در استان نسبت به باشگاه داری و حمایت از تیم های ورزش عمومی است و به جز برخی رشته ها این نوع حمایتهای مالی وجود ندارد.

دوومیدانی بی بهره از حمایتهای رسمی

غلامرضا عسکرزاده افزود: حمایت از رشته هایی مثل فوتبال در استان جنبه سیاسی دارد و تاکنون کمکهای خوبی ازسوی استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای فوتبال شده که دوومیدانی و رشته هایی نظیر آن از این حمایتها بی‌بهره بوده‌اند.

وی به حمایتهای شهرداری مشهد از رشته ورزشی کشتی نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته شهرداری مشهد وعده‌هایی برای حمایت از رشته دوومیدانی داد و ما نیز در قالب ۲ تیم مردان و زنان که مورد حمایت شهرداری مشهد بود راهی مسابقات باشگاهی کشور و یک دوره مسابقات بین‌المللی در تهران شدیم.

دبیر هیات دو و میدانی خراسان رضوی ادامه داد: حضور تیم مردان و زنان در این دو مسابقه با کسب نایب قهرمانی همراه بود اما موجب شد سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این راستا هزینه شود که شهرداری تنها وعده پرداخت یک میلیارد ریال آن را داد که تاکنون همین وعده نیز محقق نشده است.

وی گفت: در سال جاری درآمدزایی هیات دوومیدانی به خاطر شیوع کرونا به صفر رسیده و حتی امکان پرداخت هزینه‌های قبوض آب و برق سالن تمرین را نیز نداریم و در چنین اوضاعی نهادها و صنایع نیز رغبتی برای حمایت از رشته پرمدال و کم هزینه دوومیدانی ندارند.

شنیده‌ها از انجمن کارگران هیات دوومیدانی خراسان رضوی نیز حکایت از آن دارد که این استان در پی دریافت مجوز میزبانی مسابقات قهرمانی دوومیدانی کارگران کشور است که اواخر مهرماه برگزار می‌شود اما با وجود ضعف در ساختار باشگاهها و فقدان حامی مالی امکان آن ضعیف به نظر می‌رسد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها