توقفگاه‌های حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورا تعطیل است

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: براساس مصوبه و نظر شورای تأمین استان، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تمام توقفگاه‌های خودرو در اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مسدود است.

توقفگاه‌های حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورا تعطیل است

آستان قدس رضوی روز پنجشنبه به نقل از محمد توکلی گزارش داد: مراسم شام غریبان و خطبه خوانی امسال نیز متأثر از شرایط کرونا به صورت محدود برگزار می‌شود، علاوه بر آن برگزاری این آیین همزمان با شب عاشورای حسینی، شنبه هفته آینده از ساعت ۲۰ در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی با حضور خادمان و جمع محدودی از زائران بارگاه منور رضوی خواهد بود.

وی افزود: قرائت خطبه مراسم خطبه ‌خوانی با حجت الاسلام جعفر اسلامی فر خواهد بود و حجت الاسلام حسینی خراسانی نیز به ایراد سخن خواهد پرداخت، شبکه های مختلف سیما نیز این مراسم را برای علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) که امکان حضور در این مراسم را ندارند، به صورت زنده پوشش خواهند داد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: امسال آیین پیاده‌روی شام غریبان حسینی از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی انجام نخواهد شد و تمام برنامه‌ها در صحن انقلاب برگزار خواهد شد و زائران و مجاوران همزمان در تمامی اماکن متبرکه از نمایشگرهای پهن پیکر می‌توانند مراسم باشکوه خطبه خوانی را مشاهده کنند.

وی گفت: اجرای مراسم پیاده‌روی شام غریبان حسینی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضور هر میهمان بر روی یک فرش و استفاده از ماسک ساعت ۲۰ یکشنبه شب برگزار خواهد شد.

توکلی افزود: در این آیین سنتی قریب ۴۰۰ نفر از خدمه و میهمانان ویژه در صحن انقلاب اسلامی اجتماع خواهند کرد و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: هیات‌های مذهبی نیز در شب شام غریبان حسینی می‌توانند به صورت ایستاده در نیمه جنوبی صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی و بدون دسته روی به عزاداری و سوگواری بپردازند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها