۱۲ پروژه آب و فاضلاب در مشهد آماده اجرا و بهره‌برداری شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ١٢ پروژه آب و فاضلاب با هزینه بیش از هزار و ٥١٠ میلیارد ریال طی هفته دولت در این شهر اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۲ پروژه آب و فاضلاب در مشهد آماده اجرا و بهره‌برداری شد

حسین اسماعیلیان روز شنبه افزود: هفت پروژه از این تعداد بهره‌برداری و پنج پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها بخش اعظمی از مشکلات تامین آب و جمع آوری فاضلاب شهر مشهد رفع می‌گردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در بخش فاضلاب اقدامات بسیار مهمی در سال جاری صورت گرفته که بهره‌برداری از قطعه یک کلکتور شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک شهید رجایی و بهره‌برداری از کلکتورهای فاضلاب شهرک های حجت، شافعی، امام علی (ع)، نوید، کشاورز، تکمیل شبکه فاضلاب شهرک ابوذر و سایرشبکه های فاضلاب پراکنده در سطح شهر مشهد از آن جمله است.
وی افزود: برای اجرای پروژه‌های یاد شده تاکنون ۳۹۴ میلیارد ریال هزینه شده است.
اسماعیلیان با اشاره به کلنگ زنی ۲ پروژه فاضلاب با اعتبار ۳۰۶ میلیارد ریال ادامه داد: اجرای شبکه فاضلاب در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر مشهد شامل اجرای کلکتور شبکه جمع آوری فاضلاب محدوده طبرسی شمالی و اجرای کلکتور شبکه جمع آوری فاضلاب قطعه ۴ شهرک شهید رجایی در هفته دولت آغاز می‌شود.
وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در بخش آب شرب نیز گفت: مخزن سد ارداک، حفاری، تجهیز و بهره‌برداری چهار حلقه چاه، مخزن ۴۰ هزار مترمکعبی و خط انتقال هزار میلیمتری با هزینه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: عملیات اجرایی خط انتقال آب هزار میلیمتری ، اجرای شبکه توزیع و اجرای خطوط جمع آوری چاه های آب شرب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال نیز آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: سال ۹۲ جمعیت زیرپوشش و برخوردار از شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در مشهد ۴۱۴ هزار و ۷۷۶ خانوار با حدود یک میلیون و ۵۹۹ هزار نفر بود که در حال حاضر به ۸۹۲ هزار و ۴۷۱ خانوار با دو میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۷۲ نفر رسیده ‌است.
اسماعیلیان گفت: شاخص برخورداری از سیستم جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری در مشهد طی این مدت از ۵۶ درصد به ۷۹ درصد افزایش یافته‌ است.
وی افزود: ظرفیت در دست بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مشهد نیز طی هفت سال گذشته از سه تصفیه خانه با ۱۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت در شبانه روز به پنج تصفیه‌خانه با ۲۶۳ هزار مترمکعب افزایش یافته است.
۱۰۰ درصد جمعیت شهر مشهد از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند. شبکه فاضلاب در شهر مشهد سه هزار و ۲۰۰ متر طول دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها