پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۳ هزار تن خربزه از مزارع مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۳ هزار تن خربزه از مزارع شهرستان مشهد برداشت و روانه بازار فروش در اقصی نقاط کشور شود. 

پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۳ هزار تن خربزه از مزارع مشهد

امید طهماسبی‌زاده اظهار کرد: سطح زیر کشت خربزه در شهرستان مشهد ۲۸۵۰ هکتار بوده که عمدتا در بخش رضویه کشت شده است .شهرستان مشهد از نظر سطح زیر کشت و تولید خربزه رتبه سوم استان خراسان رضوی را از آن خود کرده است.

به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین ۴۵ تا ۵۰ نفر - روز اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۳ هزار تن خربزه از مزارع شهرستان مشهد برداشت و روانه بازار فروش در اقصی نقاط کشور شود.

برداشت خربزه در شهرستان مشهد از اواخر تیر ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

طهماسبی‌زاده با اشاره به کاهش مصرف سموم در شهرستان مشهد در راستای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سال زراعی جاری، تصغ7ریح کرد: در برخی از مزارع خربزه شهرستان مشهد مبارزه بیولوژیک انجام شد.

مبارزه با مگس خربزه که یکی از آفات مهم و عامل محدودکننده بوده به صورت IPM در مزرعه به کارگیری شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: خربزه به عنوان مهمترین محصول بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ارقام کشت شده این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی، قصری، رزنسی، آرگون و داناب است.

وی ادامه داد: با هدف صرفه‌جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری، در سطح ۹۰ درصد از مزارع خربزه روش مالچ پلاستیک اجرا شده و میزان مصرف آب در این مزارع ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، طهماسبی‌زاده گفت: نوسانات قیمت خربزه در فصل برداشت این محصول یکی از مهمترین مشکلات جالیزکاران این شهرستان بوده که در روزهای اوج برداشت مشکلات کشاورزان این منطقه را دوچندان کرده است. شهرستان مشهد با ۴۵ هزار هکتار کشتزار یکی از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها