نماینده وزارت بهداشت از روند مقابله با کرونا در زندان‌های خراسان رضوی بازدید کرد

نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند مقابله با شیوع ویروس کرونا در بندهای قرنطینه، زنان و بخش‌های مختلف زندان‌های مرکزی مشهد، نیشابور و سبزوار بازدید کرد.

نماینده وزارت بهداشت از روند مقابله با کرونا در زندان‌های خراسان رضوی بازدید کرد

هنگامه نامداری، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه کارشناسان مدیریت بیماری‌های واگیر این وزارتخانه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با هدف ارزیابی وضعیت زندان این شهرستان از نظر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از این واحد بازدید کردند.

فریدون کارآمد، رئیس زندان سبزوار در این مراسم به تشریح وضعیت موجود زندان، عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و نتیجه این فعالیت‌ها در قالب کلیپ تصویری برای حاضران نمایش داده شد.

هیات بازدید کننده همچنین از بخش های مختلف شامل واحد مراقبت و سلامت، نمازخانه، کتابخانه مشارکتی، بند مرکزی این زندان بازدید و پس از حضور در محل درمانگاه زندان مرکزی به بررسی پرونده ها و عملکرد این واحد پرداخت.

بازدید کنندگان همچنین با حضور در بند زنان از بخش های مختلف شامل درمانگاه، قرنطینه و بند حرفه آموزی و اشتغال، آسایشگاه ها و کارگاه‌های این بخش دیدن کردند.

همچنین با حضور نماینده وزارت بهداشت و کارشناسان همراه، کارگروه تخصصی در خصوص نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در دوره شیوع کرونا در زندان نیشابور برگزار شد.

نامداری با قدردانی از اقدامات انجام شده و کنترل بیماری کرونا در زندان، پیرامون نحوه ارزیابی زندانیان جدیدالورود، نمونه گیری تشخیصی کرونا از زندانیان مشکوک، نحوه غربالگری کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان، داروهای تجویزی برای موارد مشکوک به بیماری حاد تنفسی، وضعیت اتاق قرنطینه و ایزوله زندان و سیستم تهویه این اماکن پرسش‌هایی مطرح کرد و پزشک زندان به موارد مطرح شده پاسخ داد.

نامداری همچنین به همراه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سرپرست بهداشت و درمان زندان‌های استان از مجموعه قرنطینه زندان مرکزی مشهد بازدید کرد.

مدیر زندان مرکزی مشهد در این مراسم به بیان رویدادها و اقدامات انجام شده در مبارزه با ویروس کرونا در این مرکز پرداخت.

علی عبدی گفت: ضدعفونی تمامی اماکن از نقطه وروی زندان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات از ابتدایی ترین روزهای شیوع کرونا انجام شده است. کنترل مراجعین در ورودی های این مجموعه و نیز توزیع ماسک بین کارکنان و زندانیان نیز از همان روزهای اول در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: دادن مرخصی به هزار و ۶۰۰ نفر از زندانیان و لغو ملاقات های حضوری و خصوصی زندانیان از دیگر اقدامات مراقبتی در این زندان بوده که تاثیر بسزایی در پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در داخل زندان داشته است.

مدیر زندان مرکزی مشهد ادامه داد: یکی از اقدامات منحصر به فرد صورت گرفته در این مجموعه طراحی نرم افزاری برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا و پیگیری روند بهبودی و سلامت کامل افراد است.

وی با قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار صدور پروانه تأسیس درمانگاه در زندان، به منظور کاهش اعزام زندانیان بیمار به بیمارستانها و مراکز درمانی و صدور مجوز جراحی های سرپایی شد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها