تجهیز ۱۳ هزار هکتار زمین زراعی به سامانه‌های نوین آبیاری در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: تاکنون از مجموع ۵۴ هزار هکتار اراضی آبی مستعد شهرستان مشهد، ۱۳هزار هکتار آن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است .

تجهیز ۱۳ هزار هکتار زمین زراعی به سامانه‌های نوین آبیاری در مشهد

امید طهماسبی‌زاده با بیان این مطلب، اظهار کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از دهه ۷۰ در استان آغاز شده است. از ۱۳ هزار هکتاری که در مشهد به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند، ۴۰۰ هکتار در سال ۹۹ مجهز شد که در ۱۴ طرح عملیاتی گردید .

وی با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در شرایط کنونی، تصریح کرد: اجرای هر هکتار سیستم نوین آبیاری چهار هزار و ۴۰۰ متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب را به دنبال دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در خصوص تسهیلات بلاعوض دولتی در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، گفت: میزان این تسهیلات سالانه متفاوت بوده، این تسهیلات امسال برای هر هکتار سیستم آبیاری قطره‌ای باغات ۱۷۵ میلیون ریال، سیستم آبیاری قطره‌ای زراعت ۱۲۲ میلیون ریال و سیستم آبیاری کم‌فشار ۷۰ میلیون ریال است.

طهماسبی‌زاده با اشاره به اجرای ۴۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری در سال جاری در شهرستان مشهد، عنوان کرد: حدود ۸۲ درصد میزان کل اعتبار بلاعوض دولتی و تنها ۱۸ درصد سهم بهره‌بردار است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها