حرم حضرت رضا(ع) با 80 هزار لامپ نورآرایی شد

همزمان با دهه کرامت، صحن و سرای بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) با 80 هزار لامپ چراغانی و آذین‌بندی شد.

حرم حضرت رضا(ع) با 80 هزار لامپ نورآرایی شد

مدیر اداره روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی، در این رابطه اظهار کرد: همزمان با میلاد مسعود کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س) و در ایام با شکوه دهه کرامت تمامی صحن و سرای حضرت رضا(ع) با انواع ریسه‎های LED و سنتی چراغانی شد.

محمد صدقی، افزود: همچنین از قبل از دهه کرامت با تعویض و به‌روزرسانی 10 هزار متر ریسه سعی کردیم تا زیباترین فضا را به لحاظ نورآرایی در صحن‌ها ایجاد کنیم.

وی، ادامه داد: هرساله طبق آیینی سنتی گروهی 25 نفره از تهران به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و برای اقامه موقوفه مرحوم حاج حسین آهنگر در دهه کرامت، صحن‌های حرم مطهر را ریسه بندی و چراغانی می‌کنند تا شور و شعف خاصی را به حرم مطهر رضوی ببخشند.

مدیر اداره روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی، اضافه کرد: این موقوفه بیش از 50 سال است قدمت دارد و این گروه با شوق به مشهدالرضا(ع) می‌آیند تا موقوفه روشنایی مرحوم آهنگر را اقامه کنند.

وی، ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستور تولیت آستان قدس رضوی، تلاش کردیم آذین‌بندی را به صورت ویژه انجام دهیم تا زیبایی صحن‌ها را چندبرابر کنیم. صدقی در ادامه با اشاره به نصب کتیبه‎های تبریک بر ایوان‎های حرم مطهر رضوی تصریح کرد: هر سال در دهه کرامت رضوی و میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج(ع) کتیبه‌هایی مزین به القاب امام رضا(ع) نصب می‌شود که امسال 8 کتیبه بر ایوان‎های آزادی، انقلاب، بست طوسی، طبرسی و نواب نصب شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها