آغاز برداشت جو در شهرستان مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: عملیات مکانیزه برداشت جو در سطح 11 هزار هکتار جو آبی و 10 هزار هکتار جو دیم از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت جو در شهرستان مشهد

امید طهماسبی‌زاده، اظهار کرد: امسال در شهرستان مشهد 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت جو قرارگرفته که شامل 11 هزار هکتار جو آبی و 10 هزار هکتار جو دیم است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از 58 هزار تن برداشت جو از این سطح را داشته باشیم.

وی بیان کرد: متوسط عملکرد جو آبی 4.5 تن در هکتار و جو دیم 850 کیلوگرم در هکتار است. ارقام کشت شده در سطح شهرستان مشهد عمدتا رقم یوسف، بهمن، نوت، ریحان، بهرخ و ... است.

طهماسبی‌زاده گفت: شروع کاشت از تاریخ 15 مهر 98 آغاز شده و تا تاریخ 30 دی 98 ادامه داشته است. تاریخ شروع برداشت نسبت به سال گذشته با یک هفته تاخیر شروع شده که ارتباط مستقیم با شرایط جوی و رطوبت نسبی هوا و میزان بارندگی و پراکنش آن دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد افزود: بیش از ۱۰۰ دستگاه کمباین کار برداشت جو را در این شهرستان به عهده دارند و در این رابطه اکیپ‌های برداشت متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

وی در خصوص تامین سوخت کمباین‌های برداشت غلات، گفت: سهمیه سوخت این کمباین‌های بومی به صورت ماهیانه و کمباین‌های مهاجر 15 روزه تامین می‌شود به صورتی که برای کمباین‌های سبک مثل جاندیر 955 و جاندیر 1055، 4 هزار لیتر در ماه و برای کمباین‌های نیمه‌سنگین وسنگین مثل کمباین‌های نیوهلند، سمپو و کلاس مدیوم 310 و همچنین جاندیر 1165، 6 هزار لیتر در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان مشهد، طهماسبی‌زاده عنوان کرد: اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان شامل توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده‌ها، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول و اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات فنی و کارشناسی است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها