انجام ۶۵ ماموریت توسط آتش‌نشانی مشهد در پی بارش‌های شب گذشته

مدیرعامل آتش نشانی مشهد از برقراری بیش از ۲۷۰۰ تماس طی ۲۴ ساعت گذشته با سامانه ۱۲۵ و انجام ۶۵ عملیات امدادی مرتبط با بارش شدید باران طی ۲۴ ساعت  گذشته در شهر مشهد خبر داد.

انجام ۶۵ ماموریت توسط آتش‌نشانی مشهد در پی بارش‌های شب گذشته

آتشپاد دوم امیر عزیزی با بیان این مطلب گفت: از ساعت ۱۶ روز گذشته تا ساعت ۸ بامداد امروز سه شنبه ۲۷۵۱ تماس با سامانه ۱۲۵ بر قرار شد که در برخی از این تماس‌ها مشاوره های لازم توسط کارشناسان مرکز فرماندهی به شهروندان در خصوص بارش باران ارائه شد.

همچنین برخی از این تماس‌ها منجر به انجام عملیات بوده که مجموعا ۶۵ ماموریت امدادی مرتبط با بارندگی، توسط نجاتگران و آتش‌نشانان در سطح شهر مشهد انجام شده است.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد افزود: مجموع این مأموریت‌ها شامل سه مورد نجات افراد در درون خودروها از سیلاب در حومه شهر مشهد، ۵۱ مورد رفع آبگرفتگی داخل منازل و مجتمع های مسکونی به خاطر پس‌زدگی فاضلاب داخل منازل، مسدود شدن ناودانی بر روی پشت بام‌ها و تراس منازل، پرشدن چاه‌های داخل منازل در مناطق خارج از محدوده شهری و حاشیه‌ای (جاده سیمان ،بولوار شاهنامه و جاده سرخس)، ۶ مورد سقوط درختان در داخل حیاط منازل بر روی دیوار و خودروها و بازدید درختان خطری بوده است.

عزیزی ادامه داد: همچنین در این مدت آتش‌نشانان یک مورد رفع آبگرفتگی از مرغداری در حومه شهر مشهد، چهار مورد عملیات ایمن‌سازی و بازدید از چاه‌ها و اسکلت ساختمان‌ها و ایمن‌سازی دیوارهای خطری در داخل منازل شهروندان را انجام داده و توصیه‌های لازم را به مالکان ارائه کرده‌اند.

مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هیچ یک از این حوادث ، خسارات جانی نداشتیم و همچنان آتش‌نشانان در تمامی ایستگاه‌های عملیاتی سطح شهر در آماده‌باش کامل برای امداد رسانی به شهروندان به سر میبرند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها