مردم خراسان رضوی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اوج‌گیری بارش‌ها از امروز سوم فروردین ماه در سطح استان لازم است همگان نسبت به هشدارهای هواشناسی بطور ویژه توجه کنند.

مردم خراسان رضوی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

حجتعلی شایانفر اظهار کرد: با توجه به روند شدت و تداوم بارش در خراسان رضوی ظرف سه روز آتی ضرورت دارد عمومی مردم در این مدت نهایت مراقبت را نسبت به این وضعیت داشته و از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها و عبور با خودرو از مسیرهای سیلابی بطور جد خودداری کنند.

وی بهار را فصل ناپایداری جوی توصیف و بیان کرد: در این فصل بارش باران رگباری و شدت آن بسیار زیاد است بطوری که در مدتی کوتاه حجم بسیار زیاد آب را در معابر و مسیلها جاری می‌کند که یک رخداد طبیعی حادثه‌ساز است لذا مردم باید خیلی دقت کنند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به بارش‌های ۲۱ ساعت گذشته در استان اشاره و بیان کرد: گرچه حجم بارش در ایستگاه فرودگاه مشهد هشت میلیمتر گزارش شده اما در سایر نقاط شهر مشهد میزان بارندگی تا ۱۵ میلیمتر هم بوده است.

وی ادامه داد: تعداد محدودی آبگرفتگی طی دیشب و امروز صبح در مشهد رخ داد که با کمک نیروهای شهرداری و آتش‌نشانی برطرف شد.

شایانفر گفت: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی مبنی بر شدت‌گیری بارش در خراسان رضوی از عموم مردم تقاضا داریم نهایت توجه و دقت را نسبت به این شرایط داشته باشند تا از بروز هرگونه حادثه پیشگیری شود.

بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی، سامانه بارشی فعال در این استان ظرف امروز و فردا چهارم فروردین بارندگی شدید و رو به فزونی را به همراه دارد.

این وضعیت جوی تا روز چهارشنبه ششم فروردین ماه جاری در خراسان رضوی ادامه دارد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها