اونس جهانی و ارز عامل اصلی نوسانات طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مشهد گفت: نوسانات اونس جهانی به شدت بر بازار طلا در داخل کشور اثر گذاشت همچنین افزایش و نوسانات قیمت ارز نیز از عوامل اصلی بود.

اونس جهانی و ارز عامل اصلی نوسانات طلا

باقر معبودی‎نژاد در گفت‌و‌گو با مشهد فوری اظهار کرد: بازار طلا نیز مانند سایر اجناس طی چند روز گذشته به دلیل شیوع بیماری با کسادی و رکود مواجه بوده اما افزایش و نوسانات زیاد قیمت طلا نیز تاثیر بسیار زیادی در کاهش خرید و فروش طلا داشته است.

وی افزود: به دلیل همین کسادی بازار بسیاری از همکاران پیشنهاد می‌کنند تا مغازه‌ها را تعطیل کنیم یا ساعت کاری را کاهش دهیم زیرا احتمال افزایش شیوع بیماری وجود دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مشهد درباره دلایل افزایش و نوسانات زیاد قیمت طلا توضیح داد: اونس جهانی به شدت در نوسانات بازار طلا اثر گذار بوده به نحوی که هفته اخیر هر اونس طلا 100 دلار افزایش یافت و به یک باره 70 تا 80 دلار افت کرد که این نوسانات در سطح جهانی بود و بر بازار داخلی ایران نیز تاثیر گذاشت.

معبودی‌نژاد ادامه داد: افزایش و نوسانات قیمت ارز در داخل کشور هم یکی از عواملی است که بر نوسانات قیمت طلا موثر بود.

وی با بیان اینکه بعد از عید احتمال اینکه نوسانات قیمت طلا کمتر شود و بازار به ثبات برسد وجود دارد گفت: امیدوارم به زودی این بیماری در کشور ما تمام شود تا مقداری بازار رونق گیرد.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها