کمیته خبرگان بانکی و اقتصادی خراسان رضوی تشکیل شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در چارچوب ماده ۶۲ الحاقی به

کمیته خبرگان بانکی و اقتصادی خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی ، علی رسولیان اظهار کرد: احکام اعضای پنج نفره کمیته خبرگان بانکی و اقتصادی خراسان رضوی از سوی رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر و امروز 24 بهمن ماه به این استان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: کمیته خبرگان بانکی و اقتصادی خراسان رضوی مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را بررسی کرده و در صورتی که به این جمع‌بندی برسد که بانک به وظیفه خود عمل نکرده‌، بانک ذیربط را به کمیته انتظامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون دو هزار و 146 فقره پرونده مربوط به بنگاه‌های اقتصادی استان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی بررسی شده‌اند.

رسولیان افزود: نشست‌های این کارگروه دو هزار و 474 مصوبه داشته و از این تعداد هزار و 933 فقره پرونده اقدام شده و 530 فقره دیگر نیز در دست اقدام قرار دارند.

وی تصریح کرد: براساس ماده 62 الحاقی به "قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور" بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و صندوق‌های حمایتی موظف شده‌اند با ارائه تسهیلات یا موارد امهال مصوب در کارگروه تسهیل حداکثر ظرف مدت یک ماه موافقت کرده و یا دلایل مخالفت خود را همراه با مستندات مربوط به هیأت موضوع تبصره آن ماده تسلیم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین مطابق تبصره ماده 62 مقرر شده تا در صورت مخالفت بانک با اعطای تسهیلات مصوب کارگروه تسهیل، دلایل و مستندات برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر، توسط هیأتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی هر استان مورد بررسی و اظهارنظر قرار گیرد و در صورتی که دلایل بانک برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر به تایید هیأت مذکور نرسد، بانک موظف به پرداخت تسهیلات به متقاضی شود.

رسولیان عنوان کرد: اعضای این کمیته را یک نفر از مدیران استانداری، یک نفر از مدیران تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی و سه نفر از بانک‌های خراسان رضوی تشکیل می‌دهند.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها