افزایش ۹۰ درصدی جرائم فضای مجازی در خراسان رضوی

فرمانده انتظامی‌ خراسان رضوی گفت: بیش از ۹۰ درصد جرائم فضای مجازی ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش ۹۰ درصدی جرائم فضای مجازی در خراسان رضوی

سردار محمدکاظم تقوی امروز، 20 بهمن‌ماه در همایش مسئولان پلیس فتای خراسان رضوی که در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مولفه‌های امنیتی که در شهرمشهد وجود دارد، در بسیاری از استان‌ها وجود ندارد و مشهد در این زمینه از شرایط ویژه‌ای برخوردار است و سالانه چهار میلیون زائر خارجی و 30 میلیون زائر داخلی به مشهد سفر می‌کنند.

وی افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته 40 درصد افزایش ورود مسافران به مشهد و استان خراسان رضوی از طریق مرزها را داشته‌ایم و در این مدت سه میلیون و 800 هزار نفر از طریق مرز وارد استان شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: شهر مشهد بعد از تهران هدف اول منافقان نظام است و از چهل مرکز فعالیت علیه جمهوری اسلامی ٢٢ مرکز در حوادث اخیر روی مشهد و خراسان رضوی متمرکز شده بودند، اما نتوانستند اهداف خود را در این شهر محقق کنند. در مشهد به رغم داشتن مرز طولانی با افغانستان که در ناامنی است، توانسته‌ایم امنیت خود را به خوبی حفظ کنیم.

تقوی تصریح کرد: به دلیل وحدت، همدلی و تلاش نیروهای نظامی و امنیتی و سایر مسئولان، دشمنان نمی‌توانند اهداف خود را در استان عملیاتی کنند زیرا آمادگی لازم در استان همیشه وجود دارد. رسیدن ضریب نفوذ اینترنت و فضای مجازی به بیش از ٧٥ درصد، به معنای این است که دیگر نمی‌توان ادعا کرد که به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان در مکانی تاثیرگذار بود.

وی تاکید کرد: نیروهای پلیس باید به علم، دانش و مهارت روز مجهز باشند تا امکانات آنان کارایی داشته باشد. کار پلیس فتا، تخصصی و نیازمند حمایت بیشتر از سوی مرکز در این زمینه است. ابزار از موضوعات مورد توجه برای برقراری امنیت است، اما نیروهای پلیس نیز باید جزء باهوش‌ترین و باتقواترین افراد ناجا باشند.

افزایش 90 درصدی جرائم فضای مجازی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی درحاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: بیش از 90 درصد جرائم فضای مجازی ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. امسال ماموریت ما از ویژگی‌هایی برخوردار بود، کانون‌ها را مورد توجه و افرادی که در باندهای سازماندهی شده فعالیت می‌کردند را مورد هدف قراردادیم. در این خصوص اتفاقات خوبی افتاده است.

تقوی گفت: بخشی از فضای مجازی همیشه مورد سوءاستفاده دشمنان علیه مردم قرار می‌گرفته است، خوشبختانه امسال امنیت بیشتری در دنیای مجازی برقرار کرده‌ایم. آخرین اقداماتی که ناجا پیگیری کرد موضوع بانک‌ها و فیشینگ که اتفاق افتاده است، بود. مردم با راه‌اندازی رمزهای یکبارمصرف امنیت حساب‎‎‌های بانکی خود را تامین می‌کنند.

تعرض به حساب بانکی بیشترین شکایت مراجعه‌کنندگان به پلیس فتا

وی در خصوص بیشترین جرائم در فضای مجازی اظهار کرد: بیشترین جرائم مربوط به مراجعه‌کنندگان ما در زمینه تعرض به حساب‌ها بوده که البته این موضوع قابل مهار و کنترل خواهد بود. ما آمادگی لازم را داریم تا آنچه مردم مورد نیازشان است در برنامه‌های خود بگنجانیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: در شهر مشهد پنج پایگاه پلیس فتا ایجاد کرده‌ایم و این امر دسترسی مردم را آسان کرده است، این امر رضایت‌مندی خوبی داشته اما ما به این سطح قانع نخواهیم بود و مهارت فردی کارکنان و آموزش نیروها را ارتقا خواهیم داد. این عوامل را در دستور کار خودقرار داده‌ایم که باعث خدمت‌رسانی بیشتر به زائران خواهد شد.

سرهنگ جواد جهانشیری، رییس پلیس فتای خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: این گردهمایی با هدف آسیب‌شناسی سایبری و تبیین سیاست‌ها و برنامه عملیاتی پلیس فتا بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب برپا شده‌ است.

وی افزود: پلیس فتا از سال ۱۳۹۰ کار خود را آغاز کرده و هم اکنون پنج پایگاه پلیس فتا در مشهد فعال است، در ۱۱ شهرستان این استان پایگاه پلیس فتا به صورت مصوب و در ۱۸ شهرستان نیز به صورت تدبیری فعالیت می‌کند.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها