کمبود ۲۰ ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه «براساس استانداردها، به ازای هر 50 هزار شهروند باید یک ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشیم»، گفت: ما با ساخت و بهره‌برداری از 20 ایستگاه آتش‌نشانی دیگر به استانداردهای جهانی دست می‌یابیم.

کمبود ۲۰ ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد

حمیدرضا موحدی‌زاده، امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در آیین رونمایی از افتتاحیه پلت‌فرم‌های 72 متری سازمان آتش.نشانی مشهد و بهره‌برداری از ایستگاه آتش‌نشانی سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بر اساس استانداردها، به ازای هر 50 هزار شهروند باید یک ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشیم. با توجه به جمعیت حدود 3.5 میلیون نفری مشهد و همچنین تعداد زائر و مسافری که در این شهر همیشه حضور دارند، با ساخت و بهره‌برداری از 20 ایستگاه آتش‌نشانی دیگر به استانداردهای جهانی دست می‌یابیم.

وی افزود: ما رویکرد حمایتی خود از سازمان آتش‌نشانی را تداوم خواهیم بخشید. آتش‌نشانان قهرمانان شهر هستند و مردم با تکیه بر عزم، توانایی و شجاعت آنها هر شب با خیال آسوده می‌خوابند. یاد آتش‌نشانان شهید و دلاوری که جان خود را برای آسایش هموطنان خود فدا کردند را هم گرامی‌ می‌داریم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: مدیران آتش‌نشان باید قدرشناس نیروهای جوان خود باشند و به آنها به‌ عنوان سرمایه‌ها و منابع تعیین‌کننده سازمان نگاه کنند، زیرا تجهیزات پیشرفته و مجهز زمانی کارایی خواهند داشت که نیروی انسانی آماده، پای‌کار و با انگیزه داشته باشد.

موحدی‌زاده گفت: باید بر روی پرورش نیروی انسانی ماهر و با انگیزه توجه کافی نشان داد. همچنین مسائل، مشکلات و نیازهای رفاهی، معنوی و مادی و ... آن‌ها رسیدگی کرد. شورای شهر مشهد نیز در این زمینه آمادگی خود را اعلام می‌کند. از ابتدای فعالیت شورای پنجم، تمام طرح‌ها و لوایح حمایتی درخصوص سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد،حتی با وجود بار سنگین مالی که برای مدیریت شهری داشته‌ مورد موافقت اعضاء قرار گرفته است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: این رویکرد و نگاه ما ناشی از این است که آتش‌نشانی را مرکزی حساس در شهر و ایمنی شهر را مدیون فداکاری این عزیزان می‌دانیم.امیدواریم به واسطه این تلاش‌ها مشهد در آینده جزو ایمن‌ترین شهرها باشد و شهر ایمن نیز به دیگر صفات نیکوی آن افزوده شود.

احمد یزدان‌پناه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: کارکنان آتش‌نشانی مشهد از متخصص‌ترین نیروهای عملیاتی هستند و استانداردهای ایمنی در مشهد افزایش یافته است.

وی افزود: ایمنی به عنوان یک اصل جدی باید مورد توجه باشد و با افزایش ضریب ایمنی تعداد حوادث به طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها