اجرای ۹ برنامه دانش‌آموز محور برای پیروزی انقلاب در مدارس امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: ۹ عنوان برنامه دهه فجر شامل سرود، پوسترسازی و تبلیغات محیطی، رادیو انقلاب، تلویزیون انقلاب، قصه‌گویی و بازی، مشهد۵۷، روایت انقلاب، دیدار با خانواده شهدا و مراسم پاسداشت انقلاب است.

اجرای ۹ برنامه دانش‌آموز محور برای پیروزی انقلاب در مدارس امام رضا(ع)

حسین باغگلی گفت: ۹ عنوان برنامه دهه فجر شامل سرود و تک‌خوانی، پوسترسازی و تبلیغات محیطی، رادیو انقلاب، تلویزیون انقلاب، قصه گویی و بازی، مشهد۵۷، روایت انقلاب، دیدار با خانواده شهدا و مراسم پاسداشت انقلاب است که درچند محور اصلی دسته بندی شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در ادامه توضیح برنامه ها گفت: "مشهد۵۷" یکی از محورهای مهم و پویای ماست که شامل بازدیدهای میدانی از مناطق و محله‌های تاریخی انقلابی شهر که اتفاقات مهم در مشهد رخ داده می‌شود مثل مسجد کرامت، بیمارستان امام رضا(ع) و میدان ده دی.

وی خاطرنشان کرد: بخش بعدی که برای تمام مقاطع تحصیلی در سطوح مختلف اجرا می شود "قصه گویی و بازی" است با محوریت وقایع انقلاب در منطقه و اثرات وجود شهید سلیمانی در پیشرفت و پیروزی‌های انقلاب. بازی‌ها نیز با محور کتاب "تاریخ مستطاب آمریکا" طراحی شده تا مخاطب ما که دانش آموزان هستند به صورت فعال درباره جنایات و توطئه‌های آمریکا آگاهی کسب کنند.

باغگلی در پایان گفت: محور بعدی برنامه‌ها "روایت انقلاب" است که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها ذیل این محور، "تریبون آزاد" ویژه مقاطع اول و دوم متوسطه است. در این برنامه از اساتیدی که در زمینه تبیین انقلاب تخصص دارند دعوت کردیم.

در تریبون آزاد دانش آموزان به دو صورت شفاهی و کتبی، سوالات و شبهات خود را نسبت به انقلاب مطرح می‌کنند و اساتید نیز پاسخگو هستند.

بخش دیگری از روایت انقلاب، "دعوت از میهمانان خارجی" است تا دانش آموزان را با تأثیر انقلاب در سطح بین المللی آشنا کنند.

در بخش سوم "روایت انقلاب" مدارس از راویان انقلاب اسلامی که توان حضور و بیان خاطرات خود را دارند دعوت به عمل می آید. همچنین دیدار با خانواده شهدا نیز یکی دیگر از برنامه هاست تا دانش آموزان از نزدیک خاطرات این عزیزان را بشنوند و ادای احترام به آنها داشته باشند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها