کشف هروئین در فرودگاه مامور قلابی زندان را لو داد

یک مجرم حرفه ای در زندان مشهد که با اجرای نقشه ای زیرکانه خودش را مامور مخفی معرفی کرد تا خانواده یک محکوم را سرکیسه کند، در حالی دستگیر شد که در مرخصی از زندان به سر می برد!

کشف هروئین در فرودگاه مامور قلابی زندان را لو داد

قاچاقچی هروئین در تور پلیس فرودگاه
مدتی قبل ماموران پلیس فرودگاه بین المللی مشهد هنگام بازرسی لوازم همراه یک مسافر زن به یکی از چمدان های او مشکوک شدند. وقتی چندین بار چمدان مذکور را از زیر دستگاه اسکن عبور دادند وجود نقاطی روی تصاویر خروجی دستگاه باعث شد تا مسافر پرواز خارجی که بلیط یکی از کشور های آسیای میانه را در دست داشت به مقر پلیس منتقل و چمدان او باز و بادقت بیشتری ماجرا را پیگیری کنند.
وقتی این اقدام صورت گرفت چندین کیلو هروئین که به صورت کاملا حرفه ای در قسمت های از چمدان جا ساز شده بود کشف و خارج شد. در این میان ماموران زبده پلیس فرودگاه مشهد با بررسی جوانب کار متوجه شدند که این اقدام باید توسط افرادی صورت گرفته باشد که تا حدودی به طریقه عملکرد دستگاه های اسکن آشنا بوده باشند، اما این آشنایی هم نتوانسته بود ماموران قانون را گمراه کند.وقتی ماجرای جاساز محموله هروئین که قراربود به خارج از کشور منتقل شود، توسط پلیس لو رفت زن مسافر وعامل انتقال آن ماده مخدر همان جا مورد بازجویی قرار گرفت و مدعی شد که از وجود این حجم از هروئین در این چمدان خبرنداشته و صرفا قرار بود آن را تا مقصد برای یکی از آشنایان ببرم.
این اظهارات کاملا مشکوک باعث شد تا او در وقت کشیک و تحت الحفظ به دادسرای مشهد منتقل شود. این اقدام هم صورت می گیرد و متهم مقابل میزمحمد علی کمالزاده، قاضی کشیک وقت قرار گرفت.
مقام قضایی تحقیقات اولیه از متهم را آغاز و از او می خواهد واقعیت ماجرا را بیان کند که زن جوان بازهم همان ادعاهای قدیم را تکرار و درادامه عنوان می کند: در این رابطه دو نفر را می شناسم که یکی از آنها در تهران و دیگری در شمال کشور ساکن است. آنها همه چیز را با من هماهنگ کردند. حتی آنها برای من بلیط سفر به کشور خارجی گرفتند . قرار بود آنها چمدان را در آن کشور تحویل بگیرند.
ابتدا قاضی کشیک وقت، نیابتی برای دستگیری دیگر افراد دخیل در ماجرا که در تهران ویکی از شهر های شمالی کشورحضور داشتند صادرو در اختیار ماموران قرار دادو پس از آن برای طی شدن دیگر مراحل قضایی پرونده متهم به زندان مشهد منتقل گردید.

**خانواده متهم در دام یک مامور امنیتی قلابی
چند ده روز از ماجرا نگذشته بود که پرونده یک کلاهبرداری در زندان مشهد به شعبه 217 بازپرسی دادسرای ناحیه دو مشهد ارجاع شد. در ادامه قاضی کمالزاده ماجرا را به صورت ویژه ای مورد بررسی و تحقیق قرار داد و مشخص شد، شاکی مادرِ متهمِ همان پرونده ای است که در فرودگاه حین انتقال چندین کیلوگرم هروئین دستگیر شده بود.
این وجه اشتراک کمی مشکوک بود، برای همین مقام قضایی دیگر مستندات ارائه شده را هم مورد بازخوانی قرار داد و در پی آن معلوم شد همه چیز در یکی از ملاقت های خانواده متهم بازداشت شده و در سالن ملاقات رخ داده بود. مادر متهم در یکی از روزها که برای دیدن دخترش از تهران به مشهد آمد با فردی آشنا می شود که خود را ماموران مخفی یک نهاد امنیتی معرفی می کند. فردی که خود را مامور معرفی می کند در ادامه این ملاقات و پس از آنکه در جریان ماجرای بازداشت متهم قرارمی گیرد، مدعی می شود که او برای نفوذ به یک باند فوق حرفه ای در زندان حضور دارد، همچنین باتوجه به آشنایی که با قاضی پرونده دارد می تواند مشکل دختر او را حل کند.
در ادامه هم شماره تماسش را به مادر متهم می دهد وبه او می گوید: در صورتی که تمایل داشتید دخترتان آزاد شود، با من تماس بگیرید. اینگونه می شود و در تماس های بعدی فردی که خود را مامورد امنیتی معرفی می کند به آنها اعلام می کند آزادی متهم 60 میلیون تومان خرج داردو او هم باید این هزینه را به مسئولان مربوطه پرداخت کند. ماموران قلابی که یک مجرم حرفه ای بود از آنها خواست معادل مبلغ را به صورت سکه طلا به محل قرار بیارند. چند روز بعد هم 11 سکه طلا را به بهانه آزادی از خانواده متهم در بند اخذ می کند و پس از آن دیگر ناپدید می شود.
رودست مقام قضایی به متهم
وقتی خانواده متهم که برای آزادی دخترشان بیراهه را انتخاب کرده بودند، پی به نقشه و بازی شیادانه می برند با مراجعه به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان موضوع را مطرح و از آنها کمک می خواهند. بررسی های دقیق کارشناسان آغاز و در پی آن مشخص می شود که مامور امنیتی موصوف خود یک کلاهبردار حرفه ای می باشد که در حال تحمل حبس است؛ تمامی اقدامات را هم در زمان رقم می زند که مرخصی چند روز شامل حال او شده بود.

در ادامه متهم بادستور مقام قضایی راسا جلب شد و پس از انتقال به دادسرا برای این عنوان اتهامی هم مورد بازجویی قرار گرفت. متهم که یکی از مجرمان سابقه دار می باشد در ابتدا همه چیز را منکر شده و با این کار بنا داشت تا با طراحی نقشه ای دیگر مسیر بازپرسی را منحرف کند، اما وقتی مقام قضایی اسنادی را به مامورقلابی نشان داد که مشخص می کرد او برای فروش سکه های طلا به شهر قوچان رفته، هیچ راهی برای کتمان حقیقت باقی نماند.از همین رو دیگر مراحل تکمیلی این پرونده قضایی هم در دستور کار قرار گرفت.

منبع: قدس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها