استقرار سامانه بارش‌زا در خراسان رضوی از روز جمعه

پیش‌بینی می‌شود سامانه بارش زا از بعد از ظهر جمعه در سطح خراسان رضوی مستقرشده که افزایش ابرناکی، افزایش وزش باد همراه با رگبار، رعد و برق، بارش باران و برف، کاهش دما، مه‌گرفتگی و کاهش دید، از عواقب استقرار این سامانه است

استقرار سامانه بارش‌زا در خراسان رضوی از روز جمعه
براساس نقشه‌های هواشناسی استان پیش‌بینی می‌شود سامانه بارش زا از بعد از ظهر جمعه در سطح استان مستقرشده و گسترش پیدا کند که افزایش ابرناکی، افزایش وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق، بارش باران و برف، کاهش دما، مه‌گرفتگی و کاهش دید از عواقب استقرار این سامانه بارش‌زا در استان است.

پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارش‌زا که تا پایان روز دوشنبه استقرار دارد؛ سراسر نقاط خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نوع مخاطره این سامانه بارشی به صورت رگبار و رعد و برق همراه با بارش باران و برف و آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها( به‌ویژه در نیمه شرقی وجنوبی)، کولاک برف، کاهش دما (6 تا 8 درجه سلسیوس) در نواحی سردسیر حداقل دما به کمتر از 10 درجه زیر صفر، وزش باد شدید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان باشد.

با توجه به احتمال ایجاد آبگرفتگی در نواحی مستعد استان (به‌ویژه در نیمه شرقی و جنوبی )، وزش باد شدید لحظه‌ای، کولاک برف، کاهش دما، لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل، توصیه می‌شود برای سفرها تمهیدات لازم در نظرگرفته شود و مسافران تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

همچنین از سفرهای غیرضروری خودداری شود در صورت مسافرت در این شرایط از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شدت پرهیز شود.

تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آنها نسبت به تغییرات دمایی آسیب پذیرند نیز مورد توجه قرار گیرد و به اطلاعیه و اخطاریه‌های بعدی مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی توجه شود

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها