ابعاد جدید از شکار « خفـاش های طـلایی »!

با دستگیری سه عضو فراری باند معروف به «خفاش های طلایی» پرونده سرقت طلا و جواهرات از منازل مشهد وارد مرحله جدیدی شد.

ابعاد جدید از شکار « خفـاش های طـلایی »!

به گزارش مشهد فوری ،رئیس پلیس خراسان رضوی روز گذشته به زوایای جدیدی از پرونده معروف به «خفاش های طلایی» اشاره کرد و افزود: به دنبال ردزنی‌های اطلاعاتی و شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، ابتدا شش عضو باند سرقت طلا و جواهرات از منازل آپارتمانی مشهد درحالی دستگیر شدند که سرنخ های پرونده به برخی موضوعات امنیتی در جنوب کشور نیز گره خورده بود.
سردار محمد کاظم تقوی اضافه کرد: بلافاصله بازجویی های تخصصی آغازشد و دیگر اعضای این باند تحت تعقیب قرار گرفتند.
فرمانده انتظامی سرزمین خورشید ادامه داد، با توجه به اهمیت موضوع و دستورات ویژه قضایی از سوی قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) عملیات کارآگاهان در چند شاخه ادامه یافت اما بررسی‌های اطلاعاتی کارآگاهان نشان می داد که دوتن از اعضای اصلی باند که متوجه دستگیری همدستانشان شده بودند در پوشش خانوادگی و با یک دستگاه پژو 405 نوک مدادی از مشهد خارج شده اند بنابراین کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با استفاده از فناوری های نوین پلیسی به ردیابی متهمان فراری پرداختند و سرنخ هایی از فرار آنان به سمت استان سمنان به دست آوردند.
سردار تقوی تصریح کرد: بی درنگ کارآگاهان با هماهنگی قاضی دکتر حسن زرقانی (قاضی شعبه 405 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد) مشخصات کامل متهمان فراری را به نیروهای انتظامی دیگر شهرهای در مسیر عبور متهمان، اطلاع دادند تا با هماهنگی های قضایی صورت گرفته و ایجاد کمین های نامحسوس برای دستگیری آنان اقدام کنند این درحالی بود که گروهی از کارآگاهان مرکز خراسان رضوی هم به تعقیب جاده ای اعضای فراری باند پرداختند.
مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دامنه این عملیات به سبزوار کشید و کارآگاهان پلیس آگاهی سبزوار در یک عملیات ایست و بازرسی غافلگیرانه خودروی 405 نوک مدادی را به کمین خود هدایت کردند اما ظواهر امر حکایت از آن داشت که داخل خودرو فقط زن جوان نشسته است و مردی نیز رانندگی خودرو را به عهده دارد.
سردار محمد کاظم تقوی که با تدابیر ویژه ابلاغی بر این عملیات نظارت مستقیم داشت، ادامه داد: کارآگاهان همزمان با دستگیری دوسرنشین، به بازرسی دقیق خودرو پرداختند تا این که متهم 28 ساله را در حالی که زیر چندین پتو در عقب خودرو مخفی شده بود، از مخفیگاهش بیرون کشیدند و حلقه های قانون را بر دستانش گره زدند.
وی گفت: با انتقال متهمان به مشهد، بلافاصله تحقیقات شبانه شروع شد و آنان از یک طلافروش دیگری سخن به میان آوردند که حدود نیم کیلوگرم طلاهای سرقتی را از آنان خریده است. به همین دلیل کارآگاهان با مجوز قضایی دوباره عازم بولوار سی متری شهید مفتح شدند و یکی دیگر از خریداران اموال سرقتی را به دام انداختند.
این فرمانده انتظامی که «احساس امنیت» شهروندان را به شب بیداری پلیس گره زده است درباره لوازم سرقتی کشف شده از مخفیگاه باند «خفاش های طلایی» نیز گفت: تاکنون تعداد زیادی انواع ساعت های مچی، مقداری طلا، چندین کیلو بدلیجات، نگین انگشتر، لپ‌تاپ، ماشین های اصلاح و ... از اعضای این باند خطرناک کشف شده است که تحقیقات همچنان ادامه دارد.
سردار سرتیپ دوم محمدکاظم تقوی با اشاره به دستگیری 9 تن از اعضای این باند که به ده ها فقره سرقت اعتراف کرده اند در تشریح شگرد آنان در سرقت ها نیز افزود: بررسی های تخصصی پلیس نشان می دهد که یکی از طلافروشان مالخر، هنگام خرید طلاهای سرقتی، دوربین های مدار بسته طلافروشی را نیز قطع می کرد تا اثری از خرید طلاهای مسروقه به جا نگذارد. از سوی دیگر نیز اعضای باند با استفاده از تاریکی شب منازل خالی از سکنه را در مناطق وکیل آباد، رضاشهر، قاسم‌آباد، سجاد، فلسطین، آزادشهر و ... شناسایی می‌کردند و سپس با دیلم به تخریب قفل واحدهای آپارتمانی می پرداختند وفقط به دنبال طلا و جواهر و پول می گشتند. این مقام عالی رتبه انتظامی با قدردانی ویژه از حمایت های قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) و دستورات خاص قاضی زرقانی (بازپرس پرونده) تاکید کرد: متهمان با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان زبده اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار دارند تا تحقیقات درباره دیگر ابعاد این پرونده و همچنین زوایای دیگر موضوعات امنیتی ادامه یابد.
گزارش خراسان حاکی است، در همین حال سرهنگ شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) نیز از شهروندان خواست چنان چه منازل آنان با این شیوه مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است با در دست داشتن مدارک موجود یا برای شناسایی سارقان به پلیس آگاهی واقع در ابتدای رضاشهر مشهد مراجعه کنند.

منبع: خراسان

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها