امام جمعه مشهد: دانش‌آموزان باید راهبرد شهید فهمیده را پیاده‌سازی کنند

امام جمعه مشهدمقدس گفت: یکی از وظایف دانش‌آموزان نسل امروز این است که راهبرد شهید فهمیده را پیاده‌سازی کنند.

امام جمعه مشهد: دانش‌آموزان باید راهبرد شهید فهمیده را پیاده‌سازی کنند

به گزارش مشهد فوری ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در همایش یادواره کشوری شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموز در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: شهید فهمیده میان 23 هزار شهید مظلوم دانش‌آموز از ارزش بالایی برخوردار است، این ایام بسیار ویژه بوده و دلیل آن برگزاری مراسمات در تربت پاک مقدس امام هشتم(ع) مقارن با سالروز شهادت ایشان و شب رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به عظمت شهدایی مانند شهید فهمیده راهبردی ارزشمند در عرصه زندگانی آنها است، به دلیل حساسیت در موقعیت تصمیم‌گیری راهبردی در عرصه زندگی، دوران دانش‌آموزی و بلوغ بسیار حساس است، دوره انتقال دانش‌آموز به محیط دانشگاه، زمان فکر و اندیشه دانش‌آموز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: انتخاب رشته تحصیلی از بزرگترین دغدغه‌های دانش‌آموزان است، دورنمای افکار دانش‌آموز سبب انتخاب رشته تحصیلی او می‌شود، توجه به وضعیت زندگی و حرکت مجاهدانه دانش‌آموزانی مانند شهید فهمیده بیانگر وجود راهبرد برای دانش‌آموزان در ارتباط با انتخاب آینده خود است.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان باید در آینده زندگی هدفمندانه داشته باشند، یک جوان و نوجوان دانش‌آموز باید در انتخاب رشته تحصیلی خوب به آینده و هدف آن بیاندیشند، انسان در عرصه زندگانی 70 ساله خود تلخی‌ها و شیرینی‌های بسیاری را می‌چشد و نمی‌تواند یکی از دو سبک زندگی خوب و یا بد را انتخاب کرد.
امام جمعه مشهد گفت: سعادتمندترین انسان‌ها کسی است که در تلخی و شیرینی زندگی به یک عاقبت سعادتمندانه غرق در نعمت‌های پروردگار برسد، شهدای دانشجو این مسیر را انتخاب کرده و هدف خود قرار دادند، شهید فهمیده با گذراندن سختی‌ها و ناکامی‌ها به زندگی ابدی و پرنور رسید که نام آن شهادت است.

وی ادامه داد: دنیای فرورفته در نفسانیت و حرکات شیطانی مفهوم شهادت را درک نمی‌کند اما ما ایرانیان مسلمان هستیم و معاد را به عنوان اصل زندگی شناخته‌ایم، شهادت برای شهدایی مانند فهمیده به صورت تصادفی نبود، بلکه وی این مسیر را برای خود برگزیده و به سوی آن حرکت کرد.

علم‌الهدی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری(ره) رهبر ما این طفل 13 ساله است، افراد با سنین مختلف حتی کمتر از شهید فهمیده وجود دارند اما شهادت انتخاب جدی وی بود، امید است دانش‌آموزان با الگوبرداری از این جوان شهید بتوانند زندگی و آخرت خود را بیمه کنند

منبع: تسنیم

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها