۲۴۱ آموزشگاه هنری در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۴۱ آموزشگاه هنری در رشته‌های مختلف از این اداره کل مجوز فعالیت در استان را دارند که از این تعداد ۹۰ آموزشگاه در مشهد مستقر هستند.

۲۴۱ آموزشگاه هنری در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند

به گزارش مشهد فوری ، جواد روشندل افزود: از کل آموزشگاه های هنری مجوزدار در خراسان رضوی ۴۳ آموزشگاه در حوزه موسیقی و باقی آنها در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت دارند و به طور میانگین در آموزشگاه های استان برای هر ترم ۱۷ ساعته آموزشی ۱۰۰ نفر حضور می یابند.

وی ادامه داد: پراکندگی آموزشگاه های هنری مجوز دار در خراسان رضوی به نحوی است که اغلب شهروندان در استان دسترسی مناسبی به این آموزشگاه ها دارند.

وی اضافه کرد: وقتی مجوزی توسط نهادهای ذیصلاح برای فعالیت یک آموزشگاه صادر می شود مردم نسبت به آن اعتماد بیشتری می کنند از این رو مردم هنگام ثبت نام در آموزشگاه‌های هنری باید برای کسب اطمینان از فعالیت قانونی آن، برخورداری آموزشگاه از مجوز معتبر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نرخنامه تعیین شهریه و نحوه پرداخت و استرداد آن را کنترل کنند.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تعداد آموزشگاه هنری غیر مجاز کم است اما برخی آموزشگاه ها مرتکب تخلف آموزشی می شوند به طوری که آموزش هایی غیر آنچه مجوز آن را دارند را در دوره های آموزشی خود به متقاضیان ارائه می دهند.

روشندل افزود: به منظور جلوگیری از چنین تخلفی و در راستای صیانت از حقوق شهروندی، دفتر توسعه آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد برآمده است تا کارت صلاحیت تدریس برای آموزگاران در آموزشگاه های هنری صادر کند و در این راستا ۳۰۰ آموزگار از خراسان رضوی در سایت اینترنتی مرتبط با این موضوع ثبت نام کرده اند که باید پس از شرکت در آزمون و کسب امتیاز لازم، کارت صلاحیت تدریس خود را دریافت کنند.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها