سهمیه‌ها را تاجایی که می‌توانیم باید حذف کنیم

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اعتقاد من بر این است تاجایی که می‌توانیم باید سهمیه‌ها را حذف کنیم.

سهمیه‌ها را تاجایی که می‌توانیم باید حذف کنیم

به گزارش مشهد فوری ، محمد کافی در خصوص سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در نقل و انتقالات بین دانشگاه‌ها اظهار کرد: سهمیه اعضای هیات علمی بسیار اندک است.800 نفر عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی داریم که حدود 50 درصد آن‌ها اصلا فرزند دانشگاهی ندارند، 20 درصد آنها کنکور را گذراندند و تنها 20 تا 30 درصد که حدود 200 نفر هستند، ممکن است فرزند کنکوری داشته باشند و از این تعداد نیز همه متقاضی انتقال نیستند.

وی اضافه کرد: تعداد فرزندان اعضای هیات علمی ما که به این دانشگاه می‌آیند، کمتر از یک‌ دهم درصد دانشجویان دانشگاه است و ما سالی کمتر از 50 نفر را در این سهمیه داریم. اگر کل استادان دانشگاه‌های کشور را در نظر بگیریم و از این تعداد 20 درصد فرزند انتقالی دانشگاهی داشته باشند، به نسبت 4 میلیون دانشجو باز هم کمتر از یک دهم درصد خواهد بود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر این است تا جایی که می‌توانیم باید سهیمه‌ها را حذف کنیم. برقرار کردن سهمیه در هر قشری موجب می‌شود که دانشجویان یک‌سان از همگنی خارج شوند. زمانی می‌توانیم آموزش کیفی داشته باشیم که دانشجویان یک کلاس درسطح بسیار هماهنگی باشند و گیرایی آن‌ها یکسان باشد تا استاد بتواند تدریس کند.هر سهمیه به این معناست که فرد از یک مزیت یا رانت استفاده کرده و این مورد قبول ما نیست.

کافی تاکید کرد: در پذیرش برای حق‌التدریس یا برای کار دانشجویی نیز هیچ مزیت رسمی بین فرزندان اعضای هیأت علمی قائل نمی‌شویم و هرگونه تبعیضی در این ارتباط اتفاق بیفتد، غیر قانونی است و دانشگاه به آن رسمیت نداده و برخورد می‌کند.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها