اعتراف ۲ عضو شورای شهر مشهد به دانشگاهی نبودن مدرک کارشناسی ارشد+فیلم

مصاحبه‌های هم‌زمان احسان اصولی و امیر شهلا، یک اعتراف برای افکار عمومی محسوب می‌شود اما سوال جدی اینجاست که چرا هر دو عضو شورای شهر مشهد در تبلیغات انتخاباتی خود را دانشجوی دکترا معرفی کردند؟!

اعتراف ۲ عضو شورای شهر مشهد به دانشگاهی نبودن مدرک کارشناسی ارشد+فیلم

به گزارش مشهد فوری ، وقتی جامعه مبتلا به تب مدرک‌گرایی باشد، بیم آن می‌رود که افرادی بدون گذراندن تحصیلات دانشگاهی در مقاطع تحصیلی رسمی، مدارکی را کسب کنند و با استفاده از آن مدرک، در مقاطع مختلف بر افکار عمومی جامعه اثر بگذارند.

چندی پیش گزارش «جزئیاتی از مدارک علمی نامعتبر دو عضو شورای شهر مشهد + سند» را منتشر کردیم که در آن اشاره شد، طبق بخشنامه ریاست جمهوری دوره‌های هم‌سطح مقاطع دانشگاهی در سازمان مدیریت صنعتی از سال 86 بی‌اعتبار است و اعتبار مدارک کارشناسی ارشد دو عضو شورای شهر مشهد بر اساس آن گزارش از نظر علمی نامعتبر شناخته شد.

پس از آن در گزارش «تحصیل عضو شورای شهر مشهد در مقطع دکترا تأیید نشد» به ادعای یکی از آن دو عضو شورای شهر مشهد پرداختیم و خواندید که برخلاف ادعای رئیس شورای شهر مشهد که در صحن علنی شورای شهر اخبار مدارک تحصیلی اعضای شورای شهر را حاشیه‌سازی و دارای اهداف سیاسی دانست، کارشناس هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی اعلام کرد: این عضو شورای شهر دانشجوی دانشگاه فردوسی در هیچ مقطع تحصیلی نیست و سال ۹۳ در کالج دانشگاه فردوسی مشهد ثبت‌نام کرده و حتی برای گذراندن همان دوره دانش‌پذیری کالج نیز حضور پیدا نکرده است.

هرچند در آن گزارش اشاره شده بود «نیاز است شورای شهر مشهد برای تنویر افکار عمومی استعلام رسمی مدارک اعضای شورای شهر از وزارت علوم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد»؛ اما این اقدام از سوی شورای شهر مشهد عملی نشد تا صداقت و راستگویی مسؤولان شورای شهر توسط افکار عمومی مردم باانصاف مشهد سنجیده شود.

حالا هر دو عضو شورای شهر مشهد یعنی «امیر شهلا» و «احسان اصولی» در مصاحبه‌ با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند: «مدرک دانش‌افزایی اینجانب از سازمان مدیریت صنعتی شرق در رشته مدیریت اجرایی اخذ شده است و در سطح کارشناسی‌ ارشد محسوب می‌شود که این موسسه دانشگاه نیست و مستند به بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کردهو مراتب به اطلاع دستگاه قضایی نیز رسیده است».

البته پاراگراف آخر این خبر در مصاحبه احسان اصولی و امیر شهلا متفاوت است و امیر شهلا گفته است: عضویت در شورای شهر نیازمند مدرک کارشناسی است که مدرک اینجانب تضادی با این موضوع ندارد.

احسان اصولی که رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر است نیز در پاراگراف آخر گفته: عضویت در شورای شهر و همچنین ریاست هیات فوتبال نیازمند مدرک کارشناسی است که مدرک اینجانب تضادی با این موضوع ندارد.

از آنجا که پیش از این در گزارش «تحصیل عضو شورای شهر مشهد در مقطع دکترا تأیید نشد» به تبلیغات انتخاباتی احسان اصولی اشاره شد و دیدید در صفحه اینستاگرام و سایت شورای شهر مشهد ذکر شده بود که دانشجوی دکتراست، امروز نیز به تبلیغات امیر شهلا در پیج اینستاگرامش در ایام انتخابات می‌پردازیم و در ویدئوی زیر می‌بینید که امیر شهلا نیز در انتخابات شورای شهر پنجم خودش را کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و دانشجوی دکتری D.B.A معرفی کرده است.

همچنین در تاریخ تهیه ویدئو و قبل از آن، سایت شورای شهر نیز در پروفایل امیر شهلا آورده بود دانشجوی دکترا-مدیریت- که البته اعلام مدرک در سایت رسمی شورای شهر مشهد بدون هیچ بررسی تیشه به ریشه اعتمادی می‌زند که کسب آن این روزها سخت شده و عدم صداقت با مردم نه تنها نمره اعضای شورای شهر دوره پنجم مشهد را در نگاه افکار عمومی مردود می‌کند بلکه اعتبار و اعتماد به جایگاه حقوقی شورای شهر و مبادی رسمی آن در ارتباط با مردم را دچار خدشه می‌کند.

هر چند این مصاحبه‌های هم‌زمان اعترافی برای افکار عمومی محسوب می‌شود اما سوال جدی اینجاست که چرا با وجود نداشتن مدرک معتبر علمی در مقطع دانشگاهی کارشناسی ارشد هر دو عضو شورای شهر مشهد در تبلیغات انتخاباتی خود را دانشجوی دکترا معرفی کردند؟!
آیا در انتخابات شورای شهر مشهد هیچ نظارتی بر تبلیغات حداقل اعضای اصلی ائتلاف‌های معتبر نشده است که دو نفر از اعضای انتخابی در این رقابت انتخاباتی خودشان را به‌عنوان دانشجوی دکترا جا زده‌اند و حتی پس از انتشار اولین خبرها در خصوص مدارکشان باز هم راه صداقت با مردم را در پیش نگرفتند و حالا طی مصاحبه کپی شده هر کدام توضیحاتی را در رسانه‌ها منتشر کردند!

این سوال و مطالبه جدی ما از برگزارکنندگان و ناظران انتخابات شورای شهر و همچنین مسئولان کنونی شورای شهر باقیست که جایگاه نظارت بر تبلیغات کاندیداهای انتخابات شورای شهر مشهد چگونه بوده و صحت‌سنجی ادعاهای اعضای شورای شهر در خصوص انتشار مطالب در سایت رسمی شورای شهر مشهد چطور انجام می‌شود که امروز این مسؤولان شهری مجبور به حذف پست‌های تبلیغاتی حاوی ادعاهای غیرواقعی در اینستاگرام خود و نیز اصلاح مطالب منتشر شده در سایت شورای شهر شده‌اند؟!

مردم «شفافیت» را دوست دارند، کاش امید مردم را با تیشه به ریشه صداقت زدن ناامید نکنیم که امروز بیش از هر چیز مردم به راستی، صداقت و شفافیت در عمل احتیاج دارند و نه در شعار!

منبع: فارس

2222

حجم ویدیو: 8.02M | مدت زمان ویدیو: 00:01:44 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها