اظهار تاسف فرمانده سپاه امام رضا(ع) از حذف نام شهدا از خیابان‌ها

چرا برخی‌ها به نام شهید ‌حساسیت دارند؟

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: چرا برخی به نام شهید و شهدا حساسیت دارند و تلاش گسترده پیدا و پنهان دارند که نام شهدا را از نام خیابان‌ها حذف کنند؛ این عجیب است و جای تاسف دارد.

چرا برخی‌ها به نام شهید ‌حساسیت دارند؟

به گزارش مشهد فوری ،سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: فرصت مغتنمی برای بازخوانی دفاع مقدس است و باید بدانیم چرا اصرار بر دفاع مقدس و این بازخوانی‌ها است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به فرموده امام و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنگ یک گنج است گفت: باید این گنج را شکافته و براساس نیاز و شرایط زمانی بهره‌برداری داشته باشیم؛ با استفاده از این فرصت ما نمادها و شاخص‌های برجسته دفاع مقدس را که نسبت به آنها مدیون هستیم و تکلیف داریم را باید یادآوری و برجسته‌سازی کنیم.

سردار نظری عنوان کرد: این نمادها و این شاخص‌ها چه کسانی هستند؟ اگر گرد و غباری وجود دارد باید بزدائیم؛ در راس این نمادها، شهدای گرانقدر هستند که برای ادامه راه به این تابلوها و شاخص‌ها نیاز داریم و باید سر تکریم و احترام و تعظیم به محضر شهدای عزیز داشته باشیم.

وی افزود: خانواده شهدا باید تکریم و برجسته‌سازی شوند و با استفاده از این برجسته‌سازی‌ها اگر احیانا راه خود را گم کرده‌ایم باید آن را بازآفرینی کنیم و فلسفه پرداخت به شهدا و نمادهای دفاع مقدس این است؛ چرا برخی به نام شهید و شهدا حساسیت دارند و تلاش گسترده پیدا و پنهان دارند که نام شهدا را از نام خیابان‌ها حذف کنند؛ این عجیب است و جای تاسف دارد؛ یا عامدانه است یا سهوا؛ شهدا مظهر قدرت ایران اسلامی هستند و متاسفیم که بعضا در کنار گوشه کشور و این شهر(مشهد) شاهد هستیم اتفاقات این چنینی رخ می‌دهد و در نهایت به گردن پیمانکار بیچاره می‌افتد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: این مسیر را باید با قدرت و توان دنبال کنیم و در این مسیر نیاز به قدرت و توان داریم و با استفاده و تمسک به آنچه در دفاع مقدس رخ داده و موجب افتخار و غرور است، روحیه خود را تازه و دوباره قدرت گرفته و توانمام افزایش می‌یابد.

سردار نظری با بیان اینکه دشمن با تمام توان به کشور حمله می‌کند و موفق نمی‌شود و ما با افتخار نظام اسلامی را مستحکم می‌بینیم اظهار داشت: پرداخت به سیرت دفاع مقدس بسیار دارای اهمیت است؛ دلیل صورت زیبای دفاع مقدس، سیرت مقدس و زیبای آن است و باید این را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و از آن بهره بگیریم.

وی گفت: باید کرارا به موضوع دفاع مقدس بپردازیم و نه سالی یک بار؛ گنج را که نباید کنار گذاشت؛ این گنج تولید شده و آفریده شده توسط این ملت لحظه به لحظه قابل استخراج و استفاده است و ما مکررا باید به آن بپردازیم و بهره بگیریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: مدیریت وحیانی امام راحل را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم؛ وقتی آن حمله گسترده در تاریخ 31 شهریور آغاز شد و حمله نظامی صورت گرفت؛ وضعیت کشور مشخص بود؛ فکر می‌کنید مردم چه حالی پیدا کردند و فکر می‌کنید وضعیت مسئولان چگونه بود؟ امام وارد عمل شدند و جمله ساده و معروفی را ایراد فرمودند و همه شوک اولیه حل شد و ملت با این جمله و پیام امام آرام شدند و مسئولان به خودشان آمدند؛ در بدو حمله صدام همه لرزیدند جز امام.

سردار نظری تاکید کرد: زمزمه‌های صلح نخستین بار از رادیو اسرائیل به نقل از یکی از مسئولان عراقی اعلام شد و این در حالی بود که عراقی‌ها می‌خواستند سه روز کار جنگ را تمام کنند اما چه شد که زمین‌گیر شدند و این نقش رهبری الهی است. امام فرمودند جنگ 20 سال نیز طول بکشد ما ایستاده‌ایم و این یک مدیریت الهی است و مردم نیز متوجه شدند این جنگ یک جنگ اعتقادی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم پس از این فرمایش امام به جبهه‌ها هجوم آورده و جبهه‌ها را پر کردند زیرا امام فرمودند این جنگ، جنگ اسلام و کفر و یک جنگ مردمی است؛ دست‌های مصالحه و سازش علیرغم اهداف با توجه به توقف نیروهای بعثی، دراز شد اما امام آنها را رد کرد و فرمود م تجاوز باید تنبیه شود و این قدرت امام و جامعه اسلامی است نه براساس داشته‌های مادی.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: بچه‌های ما در خرمشهر و در طول جبهه‌ها با چه بود؟ با بیل و کلنگ بگیرید تا ام یک و برنو و تعدادی اسلحه و امکانات موجود بود؛ سلاح و امکانات دیگری نبود؛ امام بعد از مدیریت شروع جنگ و یا اصطلاحا شوک اولیه تهاجم نیروهای بعثی در طول دفاع مقدس هم حضوری فعال داشتند.

سردار نظری عنوان کرد: امام فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و این یک تصمیم تاکتیکی و عملیاتی بود؛ باید مهران آزاد شود و آزاد می‌شود؛ باید جزایر حفظ شود و این گونه می‌شود و باید مقاومت صورت بگیرد که صورت می‌گیرد؛ اینها درس آموز است. خطاب به آقایانی که متوجه نقش مدیریت الهی و امامت نیستند باید بگوئیم آمریکایی‌ها و استراتژیست‌های آنها اعلام کرده‌اند فاقد رهبری کاریزماتیک هستند زیرا نگاه مادی نمی‌تواند چنین رهبری ایجاد کند؛ ما این امکان را داریم هم امام امت و هم مقام معظم رهبری و در طول تاریخ برخوردار از رهبران الهی و وحیانی بوده‌ایم.

وی افزود: رمز عدم موفقیت استکبار در مقابل ما، امام راحل و مقام رهبری بود و هست؛ اقتدار و قوت نظام اسلامی را کسانی که درک نمی‌کنند درک کنند زیرا امروز جبهه اسلامی به باب المندب رسیده است. این ملت امروز تبدیل به امت اسلامی شده است.

منبع: تسنیم

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها