تعداد شعبه‌های رای گیری در حوزه انتخابیه مشهد افزایش یافت

حوزه انتخاباتی مشهد در چارچوب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای از مردم خواهد داشت. این تعداد نسبت به دوره پیشین انتخابات مجلس ۳۵۰ شعبه بیشتر شده است.

تعداد شعبه‌های رای گیری در حوزه انتخابیه مشهد افزایش یافت

به گزارش مشهد فوری ، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هزار و ۱۷۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد شامل بخش مرکزی شهرستان و کلانشهر مشهد برپا شده بود.

حیدر خوش‌نیت افزود: امسال حوزه انتخاباتی مشهد در چارچوب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۱۸ منطقه شامل ۱۷ منطقه شهری و یک منطقه در بخش مرکزی تقسیم شده و هم‌اینک مکانیابی شعبه‌های اخذ رای در این محدوده در حال انجام است.

وی بخشهای رضویه و احمدآباد شهرستان مشهد را مربوط به حوزه انتخابیه فریمان و سرخس اعلام کرد.

معاون فرماندار مشهد جمعیت این شهرستان را بر اساس سرشماری عمومی سال ۱۳۹۵ نفوس و مسکن سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد: بر این اساس سه میلیون نفر ساکن مشهد و افزون بر ۲۵۰ هزار نفر در بخش مرکزی این شهرستان سکونت دارند.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است. کلانشهر مشهد هم با ۳۵۰ کیلومترمربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد. همچنین ۱۲۸ روستا در حریم شهر مشهد وجود دارند. یک سوم از جمعیت این کلانشهر در مناطق حاشیه آن سکونت دارند و ظرف ۵۰ سال اخیر ۸۰ سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌ است.

خراسان رضوی ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. سهم حوزه انتخابیه مشهد از این تعداد پنج نماینده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها