زنگ آغاز به‌کار مدارس خراسان رضوی نواخته شد

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدارس استان خراسان رضوی آغاز شد.

زنگ آغاز به‌کار مدارس خراسان رضوی نواخته شد

به گزارش مشهد فوری ،همزمان با روز نخست مهرماه زنگ شروع به‌کار مدارس استان خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان استانی نواخته شد.

سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) با حضور در یکی از مدارس حاشیه شهر مشهدمقدس، زنگ آغاز به‌کار مدارس را نواخت.

در این مراسم جمعی از مسئولان شهری، اعضای شورای شهر مشهد و همچنین مسئولانی از استانداری خراسان رضوی حضور داشتند.

همچنین در مراسمی که به همین مناسبت روز دوشنبه به صورت نمادین در هنرستان فنی و حرفه ای سلماسی مشهد برگزار شد زنگ مهر حسینی با حضور مسئولان و متولیان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نواخته شد.

دبیر ستاد مهر آموزش و پرورش خراسان رضوی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در این استان به کلاس درس می روند.

رضا صابری تولایی افزود: این دانش آموزان در حدود ۹ هزار آموزشگاه با حدود ۵۴ هزار کلاس درس حاضر شده اند و آموزش و پرورش استان با حدود ۹۰ هزار نیرو به امر تعلیم و تربیت آنان در سال جدید تحصیلی می پردازد.

وی با بیان این که خراسان رضوی رتبه دوم شمار دانش آموزان اتباع خارجی را در کشور دارد ادامه داد: حدود ۶۰ هزار دانش آموز تبعه خارجی هم با آغاز سال جدید تحصیلی در استان به کلاس درس می روند.

دبیر ستاد مهر آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای مهر امسال ۲۹۳ مدرسه جدید با هزار و ۲۰۴ کلاس درس به ظرفیت آموزشی استان افزوده شد که خیرین و نیکوکاران مدرسه ساز در نیمی از این طرحها مشارکت و همکاری داشته اند.

صابری افزود: خراسان رضوی از نظر ساخت مدرسه جدید رتبه نخست کشور را دارد و خوشبختانه امسال دیگر مدارس خشتی و گلی در استان نداریم و ۹ مدرسه ای که با این کیفیت شناسایی شده بودند نیز جمع آوری و به جای آنان مدرسه جدید ساخته شده است.

در خراسان رضوی با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۱۳ هزار دانش آموز استثنایی و نیز حدود ۸۰ نوآموز نیز در مقطع پیش دبستانی به کلاس می روند.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها