رئیس دانشگاه آزاد: محیط حرفه‌ای دانشگاه تربیتی نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مصیبت ها در محیط شغلی دانشگاه این است که محیط کاری، تربیتی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد: محیط حرفه‌ای دانشگاه تربیتی نیست

به گزارش مشهد فوری ،محمد مهدی طهرانچی در دومین اجلاس سراسری مسئولان کانون های بسیج دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری بر تربیت استادان نیز تصریح شده است و بررسی ویژگی های محیط شغلی با این خصوصیات یکی از مباحث در این همایش است.
وی سابقه نهاد علمی دانشگاه در ایران را حدود ۸۰ سال توصیف و اضافه کرد: از زمان ورود دانشگاه به ساختار آموزش کشور تاکنون به چگونگی این نهاد در بستر قوانین، مدیریت ها و برنامه ها پرداخته ایم ولی به چرایی و چیستی آن توجه نشده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه بر پایه سکولاریسم بنا شده است از این رو لازم است امروز پس از گذشت سال ها به موضوع چرایی و چیستی دانشگاه در راستای گام دوم انقلاب توجه شود.
طهرانچی از نپرداختن به سیاست های کلی نظام آموزشی کشور در دولت های مختلف انتقاد کرد و افزود: پرداختن به این سیاست ها نیازمند حرکتی جهادی است که شباهت زیادی با فعالیت استادان بسیجی دارد.
وی حاکمیت مبانی ارزشی و موازین اسلامی در نظام آموزش عالی را بند سوم سیاست های کلان نظام آموزشی کشور دانست و گفت: تربیت و اهتمام به نقش استادان در تحقق گام دوم انقلاب مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ترجمه عبارت "higher education" به "آموزش عالی" از همان ابتدای ورود به کشور ناقص و اشتباه بوده است چون که علمای علم آموزش، تعلیم را در ضمن و زیر مجموعه تربیت اعلام کرده اند از این رو دانشگاه در اصل یک نهاد تربیت عالیه است و نقش دانشگاه در گام دوم انقلاب نیز با همین مفهوم بیان شده است.
طهرانچی تربیت را دارای شش ساحت اعتقادی، علمی و فناوری، اجتماعی، زیستی و بدنی، هنری و زیبایی شناختی و اقتصاد ی و حرفه ای دانست و افزود: این که دانشگاه نمی تواند از نظر اقتصادی خودش را بچرخاند و دانشجو هم پس از ۳۰ سالگی و دانش آموختگی مشکلات اقتصادی دارد به دلیل عدم توجه به این شش ساحت تربیت و از جمله اقتصاد است.
رییس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون های دانشگاه آزاد اسلامی هم در خصوص این اجلاس گفت: پس از توجه به نقش محوری جوانان، دال مرکزی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نظریه نظام انقلابی است که تبیین آن محور این اجلاس چهار روزه است.
سید محمود هاشمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تحول در ساختار انقلابی است چرا که نظام انقلابی نیاز به کارگزار، کارکرد و خروجی انقلابی دارد.
وی با بیان این که در این نظام توجه به ارتقای مادی به همراه ارتقا معنوی مورد توجه است ادامه داد: اگر بخواهیم دولت جوان و انقلابی سرکار بیاید دانشگاه باید خط مقدم این جوشش و تحول باشد.
دومین اجلاس سراسری مسئولان کانون های بسیج دانشگاه آزاد اسلامی از روز گذشته با حضور ۳۰۰ استاد بسیجی از سراسر کشور آغاز و تا هشتم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها