آغاز ساخت اولين تقاطع چهارسطحي مشهد

مراسم كلنگ زني اولين تقاطع چهارسطحي مشهد با حضور استاندار خراسان رضوي، شهردار و تعدادی از مسوولان شهري و آزادگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

آغاز ساخت اولين تقاطع چهارسطحي مشهد

به گزارش مشهد فوری ، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نمایشگاه با اعتبار پایه ۲۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شده است و تا دو سال دیگر مورد بهره برداری شهروندان قرار خواهد گرفت.

این پروژه کلان شهری منجر به اتصال چهار محور بزرگ شامل بولوار نمایشگاه به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق)، بولوار امام علی (ع) به بولوار مهدیه و دو چپگرد بولوار امام علی(ع) به سمت وکیل آباد و بولوار مهدیه به سمت بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوي در اين مراسم گفت: زیرساخت های شهری ‌از اقدامات مهم است که همگام با توسعه شهرها، شهرداران و شوراهای شهر نیز باید در این زمینه گام بردارند و مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور باید در این زمینه پیشتاز باشد.

رزم حسینی با بیان اینکه مشهد قابلیت دارد که به عنوان شهر نمونه کشور معرفی شود، آمادگی استانداری را برای تقویت پروژه‌ های شهری اعلام کرد تا این شهر آبادانی و پیشرفت های بیشتر داشته باشد.

وی گفت: پروژه تقاطع چهارسطحی نیز از پروژه های بسیار مهم برای رفع مشکل ترافیکی است و سایر پروژه های حمل و نقل در مشهد مانند قطار شهری با سرعت خوب و کمک دولت در حال اجراست.

استاندار خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: این تقاطع که امیدواریم به نام آزادگان نامگذاری شود، از اولین تقاطع هایی است که می تواند در شان آزادگان باشد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد هم در اين مراسم عنوان كرد: تلاش می کنیم پروژه تقاطع چهار سطحی مشهد دو ساله به پایان برسد.

خلیل‌ا... کاظمی افزود: تقاطع میدان نمایشگاه دارای چهار سطح است که سطح منفی یک آن بولوار نمایشگاه را به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل می کند و سطح صفر آن به صورت میدان اجرا می شود.

خلیل الله کاظمی افزود: سطح مثبت یک این تقاطع، شرق بزرگراه امام علی (ع) را به غرب این بزرگراه و به سوی چناران متصل می‌ کند و سطح مثبت دو آن نیز دارای دو چپگرد است که یکی از بزرگراه امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه و دیگری غرب بزرگراه امام علی(ع) از سمت چناران را به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل خواهد کرد.

او با اشاره به جمعیت سه میلیون نفری مشهد و حدود شش میلیون سفر سالانه به مشهد که نیمی از آنها با وسلیه نقلیه شخصی انجام می گیرد، گفت: اولویت این است که در رینگ پیرامونی شهر و منطبق با طرح جامع شهری، رمپ‌ها و دوربرگردان‌ها احداث شود.

کاظمی با بیان اینکه در داخل شهر مشهد اعتقادی به تقاطع و دوربرگردان نداریم چون گره ترافیکی را حل نمی‌کند، افزود: در این پروژه آزادراه مشهد-چناران را داریم؛ لذا جزو‌ اولویت‌ها ساخت این پروژه بود.

رئیس کمیسیون اقتصاد ی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: با اجرای مناقصه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان مجری و پیمانکار این پروژه انتخاب شده است.

احمد نوروزی ادامه داد: موضوع مناقصه نیز با مدل قرارداد ٢۵ درصد نقد و ٧۵ درصد غیرنقد در قالب اعطای مجوز پروانه ساختمانی، زمین و ساخت تقاطع چندسطحی در روزنامه های کثیرالانتشار و همچنین از طریق فضای مجازی در سراسر کشور انتشار یافت.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها