نشست زمین در غرب مشهد جدی است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: نشست زمین در غرب مشهد به دلیل برداشت های بی رویه از ذخایر و منابع آب منابع زیر زمینی جدی است.

نشست زمین در غرب مشهد جدی است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: مصرف سالانه آب در مشهد ۲۲۵ میلیون متر مکعب است که با وجود بارندگی های خوب بهار امسال، ۱۴۰ میلیون متر مکعب تامین آب در کلانشهر مشهد از چاههای غرب این شهر صورت می گیرد.
محمد علایی افزود: به دنبال برداشت های بی رویه از منابع زیرزمینی، سطح اُفت آبهای زیر زمینی در غرب مشهد اکنون ۸۰ سانتی متر گزارش شده است که منجر به نشست سه و نیم سانتی متری زمین در این مناطق شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون استان خراسان رضوی بحرانی ترین منابع آبهای زیرزمینی کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که سالانه با کمبود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعبی کسری مخازن زیرزمینی در استان رو به رو هستیم و در حال نابود کردن ذخایری هستیم که تجدیدپذیر نیست.

طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور مافیا و مسائل پشت پرده ندارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:کسانی که معتقدند که انتقال آب از دریای عمان اقتصاد ی نیست باید توجیه شوند و در همین جا اعلام می کنیم که طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور مافیا و مسائل پشت پرده ندارد بلکه یک ضرورت امروز برای نجات آبهای زیرزمینی با هدف تامین آب شرق کشور، کلانشهر مشهد و استان خراسان رضوی است.

علایی افزود: مدیر موفق و با تدبیر در حوزه آب کسی است که همه گزینه ها از انتقال آب از دریای عمان تا برنامه های سازگاری با آب و مهار آبهای مرزی را روی میز داشته باشد اما با کار کارشناسی و برنامه مطالعاتی بهترین، ارزان ترین و مفیدترین مسیر را دنبال کند.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها