مالکان متخلف برای رفع توقیف به شهرداری ها مراجعه کنند/تخلفات ساختمانی دلیل توقیف ابزار پیمانکاران ساختمانی

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون های ماده صد گفت:مالکان متخلف برای رفع توقیف به شهرداری ها مراجعه کنند.

مالکان متخلف برای رفع توقیف به شهرداری ها مراجعه کنند/تخلفات ساختمانی دلیل توقیف ابزار پیمانکاران ساختمانی

مسعود ایاز؛ مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون های ماده صد در گفتگو با مشهد فوری ، اظهار کرد: پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز از وظایف پلیس ساختمان است که با بازدید از ساختمانهای در حال احداث و گشت زنی مستمر در شهر و اراضی حاشیه به منظور ممانعت از عملیات ساختمانی بدون مجوز محقق می شود.

وی افزود: تخلفات به مراجع قانونی در رابطه با تصرفات و تفکیک های غیر مجاز منعکس می شود.

ایاز تاکید کرد: توقف و تعطیل کار ساخت و ساز های غیر مجاز و پلمپ ساختمانهای دارای تخلف ساختمانی از شرح وظایف این اداره است.

وی درباره پیام مردمی رسیده به اخبار مشهد اعلام کرد: طبق دستور قضائی، ابزار و مصالح در محل ساختمان جمع آوری میشود و شهرداری مالک ساختمان را صاحب آنها میداند و با تشکیل پرونده تحویل مالک خواهد شد‌.

وی گفت: شهروندان برای رفع توقیف و پلمپ باید به شهرداری منطقه مراجعه و در صورتی که امکان قانونی داشت با تعهد رفع پلمپ کنند .

ایاز ادامه داد: اگر طبق قوانین شهرسازی امکان دادن مجوز نباشد کار ساخت و ساز باید متوقف شود.

*وی در مورد معمار، کابینت ساز و نیروهای خدماتی که در ساخت و ساز های غیر قانونی همکاری میکنند؛ تاکید کرد: اگر برای شهرداری مسجَّل شود که نقشی نداشته اند با دادن تعهد وسایلشان را تحویل می گیرند.

به گفته وی، اداره پلیس ساختمان شهرداری پیگیری دستورالعمل ها، بودجه و .. را برعهده دارد و مراحل اجرایی با ادارات ساخت و ساز مناطق است.

ایاز تاکید کرد: مالکان دارای تخلف برای پیگیری به شهرداری منطقه محل سکونت مراجعه کنند.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها