عضو شوراى اسلامى شهر مشهد: با گذشت 8 سال هنوز زندان وكيل آباد منتقل نشده است

عضو شوراى اسلامى شهر مشهد گفت: با گذشت هشت سال هنوز اقدام جدى براى انتقال زندان وكيل آباد صورت نگرفته است. باید مقدمات اجراى پروژه انتقال زندان وكيل آباد به خارج از شهر فراهم شود.

عضو شوراى اسلامى شهر مشهد: با گذشت 8 سال هنوز زندان وكيل آباد منتقل نشده است

به گزارش مشهد فوری ، محمد هادی مهدی نیا اظهارداشت: بايد مقدمات اجراى پروژه انتقال زندان وكيل آباد به خارج از شهر فراهم شود و در اين باره از پروژه انتقال پادگان لشكر ۷۷ كه برمبناى توافق و تعامل مشترك بين شوراى اسلامى، شهردارى، راه و شهرسازى و لشكر ۷۷ بود كمك گرفته شود.
وی افزود:در مورد انتقال زندان وكيل آباد مشهد به خارج از شهر اختلافاتى بين شهردارى منطقه ۱۱ و سازمان زندان ها وجود دارد و در مورد مبالغ ريالى و تعريف پروژه نیز، اختلافاتى مطرح است.
مهدی نیا تصریح کرد:از طرفى پرونده انتقال اين زندان از سال ۱۳۸۹ در دستور كار قرارداشته و حتى مقرر بوده تا سال ۱۳۹۱ به خارج از محدوده شهرى منتقل شود، اما چون سطح پروژه و حجم ريالى پروژه بزرگ است، نتيجه اى در برنداشته است.
عضو شوراى اسلامى شهر مشهد گفت:فاصله زيادى بين انتظارات شهردارى منطقه 11و سازمان زندان ها دراين موضوع وجود دارد. از طرفى مجموعه زندان ها در انتقال با مسائل پيچيده اى مواجه است، به طورى كه براى مكان فعلى كه در حدود 9 هكتار است نيز بايد پروژه اقتصاد ى تعريف كند و حق و حقوق شهردارى در تحصيل حريم نيز در اين موضوع وجود دارد.
وی افزود:با توجه به اينكه شهردارى در حال حاضر در همان منطقه پروژه اى با عنوان مهر و ماه را در حال اجرا دارد، محاسبات اقتصادى و بازگشت سرمايه پروژه هايى در اين حد و مقياس در شرايط اقتصادى فعلى توجيه ندارد و چون اين موضوع يك پروژه بزرگ مقياس است، ترديدهايى در اجراى آن وجود دارد.
عضو شوراى اسلامى شهر مشهد تصریح کرد:با گذشت هشت سال هنوز اقدام جدى براى انتقال زندان وكيل آباد صورت نگرفته است.
وی عنوان کرد: از طرفى انتظار ما اين است كه مقدمات اين موضوع انجام شود و همان طور كه در موضوع انتقال پادگان توافق و تعامل مشترك بين شوراى اسلامى، شهردارى، راه و شهرسازى و لشكر 77 نتيجه مناسبى را در برداشت در اين موضوع نيز تعامل و همكارى شكل بگيرد، اگرچه تا زمانى كه در كميته نظارتى شهردارى منطقه 11 عضو بودم امكان تحقق و اجراى آن بسيار پايين بود و مدل اجرایی برای آن تعریف نشده بود.

منبع: قدس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها