عوارض خطرناک استفاده از موی دیگران در آرایشگاه ها

مدیر گروه پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از موی دیگران می‌تواند موجب انتقال برخی از بیماری‌های پوستی شود.

عوارض خطرناک استفاده از موی دیگران در آرایشگاه ها

به گزارش مشهد فوری ، مسعود ملکی مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موی فرد می‌تواند در عین اینکه ظاهر سالمی دارد حاوی برخی از عفونت‌های قارچی و یا انگل زنده شپش باشد که اضافه کردن موی سر یک فرد به فرد دیگر منجر به انتقال بیماری شود و مشکلاتی برای فرد ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: اکستیشن مو و مژه و کاشت ناخن در مواردی که فرد دچار بیماری‌های پوستی و یا سوختگی شده است به بیمار کمک می کند تا از ظاهر بهتری برخوردار شود اما متأسفانه در این کار افراط‌هایی صورت گرفته و افرادی با ظاهر سالم اقدام به این اعمال زیبایی می‌کنند که مشکلی را برای آن‌ها به همراه داشته است.

مدیر گروه پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از چسب‌های مختلف برای متصل کردن مو، مژه و کاشت ناخن حساسیت‌های را با خود به همراه می‌آورد و بهتر است افرادی که چهره سالم، مو و ابرو مناسبی دارند کمتر از اعمال زیبایی استفاده کنند چرا که هر کدام از این اعمال خطراتی را برای سلامتی فرد می‌تواند به همراه داشته باشد.

ملکی با اشاره به حساسیت پوستی ایجاد شده بدلیل استفاده مکرر از آب استخرها، افزود: برای پیشگیری از عفونت به آب استخر‌ها کلر اضافه می‌شود که این آب می‌تواند ضمن خشکی پوست و تغییر رنگ مو، مشکلاتی را برای تنفس و چشم افراد به همراه داشته باشد؛ بعضی از استخر‌های شنا با سیستم ازون نظافت می‌شود که بهتر است عموم مردم از این استخر‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: قارچ کف پا، زگیل پا و زگیل تناسلی از جمله بیماری‌هایی است که در سایه استفاده زیاد از استخر‌های شنا ایجاد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها