آیت‌الله علم‌الهدی: عده‌ای در فراز و نشیب‌های انقلاب دچار تزلزل شده‌اند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عده‌ای در فراز و نشیب‌های انقلاب دچار تزلزل شده‌اند و اکنون نیز در تهاجم دشمن عده‌ای به‌جای دشمن در مقابل انقلاب و نظام می‌ایستند.

آیت‌الله علم‌الهدی: عده‌ای در فراز و نشیب‌های انقلاب دچار تزلزل شده‌اند

به گزارش مشهد فوری ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی شب گدشته در جلسه تفسیر قرآن خود در مهدیه مشهد، گفت: قرآن معجزه خالق و کتاب همیشگی بشر است که در همه زمان‌ها و شرایط دخالت دارد و مربوط به یک عصر نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: خداوند متعال مطالب محدود به‌زمانی را در شکلی بیان می‌کند که در همه زمان‌ها مردم بتوانند به‌عنوان راهبرد در زندگی خود استفاده کنند، در زندگی معمولی ما توجه به خدا در جریان‌های عادی و روزمره حذف می‌شود.

وی ادامه داد: در گرفتاری‌های مادی و مشکلات زندگیمان با مسائلی روبه‌رو هستیم و فراموش می‌کنیم که آفریده خداوند هستیم و موجودی هستیم که کمال را با اراده خودمان به‌دست می‌آوریم، به همین خاطر مشکلات مختلف باعث ایجاد چنین موضوعی می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: برای اینکه در عرصه عبودیت خداوند خود را وابسته قرار دهیم در زندگی حوادثی به‌وجود می‌آید که از نظر حل مشکل از هیچ ابزاری نمی‌توانیم استفاده کنیم تا این حوادث را برای وابستگی به خداوند استفاده کنیم و میزان وابستگی به خداوند روشن شود.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: برخی حوادث طبیعی‌ هستند که سبب می‌شود آدم به خداوند متوجه شود، برخی حوادث اجتماعی نیز در عرصه زندگی سبب سقوط می‌شوند و به‌جایی می‌رسم که باید به خدا وابسته شویم، برخی از حوادث نیز به‌خاطر بندگی خدا و ایستادگی در مسیر خداوند به‌وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ احزاب پیامبر اکرم به مدینه آمدند، مسلمانان ایمان آوردند و مقاومت کردند، این ایستادگی به‌خاطر دینداری مسلمانان بود، این‌جا خداوند آزمایش می‌کند، مسلمانان پیروز می‌شوند اما تا کجا در این خط مقاومت می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: در طول تاریخ افراد مقابل دشمن و کفار آزمایش می‌شوند، مسائلی پیش می‌آید که دچار تزلزل شدید می‌شوند و این تزلزل به‌گونه‌‌ای است که با حرف‌ها و ناامیدی آن‌ها مشخص می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: چهل سال از انقلاب می‌گذرد، عده‌ای در فراز و نشیب‌های انقلاب دچار تزلزل شده‌اند و اکنون نیز در تهاجم دشمن عده‌ای به‌جای دشمن در مقابل انقلاب و نظام می‌ایستند، این گونه افراد در طول تاریخ همیشه بوده‌اند به‌همین دلیل باید موضع خود را مورد بررسی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: چهل سال خداوند نشان داده همه قدرت‌ها در مقابل او محکوم‌اند و همه معادلات شکست خورده‌اند، روز اول انقلاب بر اساس برخی تحلیل‌ها انقلاب ما یک سال هم عمر نمی‌کرد چرا که دشمن در مقابل انقلاب ما صف‌بندی کرده بود و دنیا همراه آن‌ها بود، جریان‌های جهانی وقتی در گروه 20 دور هم می‌نشینند و به فکر حمایت از آمریکا هستند، اما چهل سال عمر کردیم و به هر کجا رسیدیم آن‌ها شکست خوردند و انقلاب را پیروز دیدیم.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: خدایی که چهل سال ما را در مقابل دشمنان حفظ کرد، نه پیر شده و نه از کار افتاده شده است، خداوند قدرتی تمام نشدنی دارد و به عنایت امام زمان(عج) این انقلاب به‌ظهور متصل می‌شود.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها