همکاری‌های ایران و تاتارستان می‌تواند مشکلات بانکی ما با روسیه را حل کند

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود عدم انطابق بخش های بانکی ما با بانک های روسیه است که امیدواریم این نشست این زمینه را فراهم کند.

همکاری‌های ایران و تاتارستان می‌تواند مشکلات بانکی ما با روسیه را حل کند

علیرضا رشیدیان در نشست امروز با رییس جمهور تاتارستان در اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: هدف اصلی دولت ها در زمان حاضر ایجاد ظرفیت ها و زمینه های همکاری برای بخش خصوصی است. این ظرفیت ها در مسایل بازرگانی و علمی و دانشگاهی و همچنین حوزه های خدماتی اهمیت دارد. برای این گسترش روابط باید در موضوعات مختلف زمینه سازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مهم ترین امر ایجاد ظرفیت برای انتقال اطلاعات مفید بین مردم دو کشور است و امیدواریم با ایجاد میز مشترک دو کشور این زمینه فراهم شود. مساله مهم ایجاد تسهیلات لازم برای حوزه تجاری و بازرگانی برای فعالان اقتصادی دو طرف و تسهیل روادید و ظرفیت سازی برای حضور قانونمند برای دو کشور است. مساله مهم دیگر در ابتدای این همکاری ها ظرفیت سازی برای برگزاری نمایشگاه ها با استفاده از پتاسیل های دو طرف است.

رشیدیان عنوان کرد: با توجه به مسلمان بودن مردم دو کشور ظرفیت برای ایجاد برند مشترک حلال وجود دارد. استان ما در حوزه تولیدات مواد غذایی سابقه خوبی دارد. همچنین استفاده از ظرفیت های مرزی می تواند برای تولید مشترک و صادرات کالا بین دو طرف با سایر کشورها باشد. ظرفیت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران ایرانی و تاتار در دو کشور مهیاست و امیدواریم از این بستر در زمینه های مختلف استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ظرفیت های پتروشیمی نیز می تواند موضوع همکاری بوده و مسایل راهی و پروازی نیز قابلیت همکاری دارد. یکی از مشکلات موجود عدم انطباق بخش های بانکی ما با بانک های روسیه است که امیدواریم این نشست این زمینه را فراهم کند.

رستم مینیخانوف، رییس جمهور تاتارستان، نیز اظهار کرد: ما نیز خیلی علاقه مند به توسعه روابط مشترک با ایران هستیم و برای این امر زمینه های مشترک زیادی وجود دارد. یکی از این زمینه ها قرار گرفتن تاتارستان در بخش اروپایی است که ظرفیت خوبی برای فعالان اقتصادی ایرانی است.

وی ادامه داد: من قول همکاری می دهم که زمینه ها را هموار کنم و مسایل را برای ورود کالای ایرانی و ورود فعالان تجاری ایرانی را فراهم می کنیم. در 20 می جشنواره مهمی در قازان برگزار می شود و این رویداد می تواند زمینه همکاری های مشترک را فراهم کند.

سفر دکتر روحانی به روسیه صفحه جدیدی را در روابط دو کشور گشوده است

در ادامه لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، اظهار کرد: سفر دکتر روحانی به روسیه صفحه جدیدی را در روابط دو کشور گشوده است. یکی از اسنادی که بین دو کشور امضا شده، لغو روادید برای گردشگران از 5 الی 50 نفر بوده است.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر منتظر پاسخ وزارت خارجه ایران برای این منظور هستیم. همچنین قراردادی برای تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی فراهم شده و هیچ مشکلی برای دریافت روادید در سفارت روسیه وجود ندارد. لذا از ایران می خواهیم به توافقات مشخص برسیم. ما آمادگی داریم رفت و آمدهای تجار از ایران به روسیه و از روسیه به ایران بدون مشکل و آسان باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها