فرمانروای کل زمین درگیر فضای مجــازی

نمایش کمدی موزیکال "افسانه وبای"

نمایش کمدی موزیکال افسانه وبای از ۲۳ اردیبهشت ماه جاری به روی صحنــه خواهد رفت.

نمایش کمدی موزیکال "افسانه وبای"

به گزارش مشهد فوری ، در این نمایش که به تهیه کنندگی امیراسکویی نیا و با بازی سعید توکلی،جلال شهبازنژاد، امیرمحاسبتی و علیرضاضیاچمنی آماده اجرا شده است هنرمندان نام آشنای تاتر و تلویزیون همچون مهدی حسنی (آهنگساز) امیرحسین غفاری (طراح گریم) احمدآخوندزاده (طراح صحنه ) سعید ساقی (طراح پوستر) جواد همایونی (طراح لباس) جوادغفورمنش (دستیار کارگردان) محمداخروی (مدیر روابط عمومی) و.. به همکاری پرداخته اند.

آنچه میخوانید گزیده ای از صحبتهای عوامل این نمایش در جمع خبرنگار و اصحاب رسانه است.

محمدعلی صباغی نویسنده و کارگردان این اثر که پیش تر وی را با آثار فیلم میشناسیم درخصوص نمایش اینگونه توضیح داد.
انسان بعنوان اشرف مخلوقات و بهرمند از نهایت لطف خداوند پا به عرصه وجود میگذارد اما دریغ که تمایلات وابسته به میل و شعور هرلحظه خساراتی جبران ناپذیر به وی وارد میکند تا جایی که خداوند متعال در قرآن کریم میفرمایند..وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾
ما در این نمایش با انتخاب ژانرکمدی هجو که متاسفانه در شهرما کمتر مورد توجه قرار گرفته سعی برآن داشتیم تا گوشه ای از درگیرهای خودساخته ی انسان امروز را به روی صحنه بیاوریم تاشاید در لابه لای خنده ها کسی بفکر وادار شود.
حالا اگر هستند کسانی که فکرنمیکنند یا نمیخواهند فکر کنند مشکل دیگریست که باید راه حلی اساسی برای آن یافت.
افسانه وبای قصه ی پادشاهیست که در زمان و مکانی نامعلوم با اتکا به قدرت ،جسارت و عدالت فرمانروای کل زمین میشود اما همچنان درحسرت عشقی ناشناس است تا اینکه طی اتفاقی پا به زندگی عجیبی میگذارد.

وی تاکید کــرد روند نمایش به هیچ وجه جنبه ی تاریخی و کلاسیک ندارد و تماشاچی تجربه ای جدید از کمـــدی خواهد داشتــ.

امیراسکویی نیا تهیه کننده نمایش به خبرنگاران علت پا گذاشتنش به عرصه تاتر را اینگونه توضیح داد:
من هم به سهم خودم دغدغه فرهنگی دارم و آنهایی که مرا میشناسند میداند که سالهاست آنچه را در توان داشتم در راه ترویج فرهنگ ناب ایرانی اسلامی در قالب فعالیتهای فرهنگی مساجد و هیئتهای مذهبی گذاشته ام و البته باافتخار خودرا وام دار دستگاه اهل بیت میدانم.
درسالهای اخیر خوشبختانه با با استقبال مردم مشهد از هنرتاتر شاهد بوجود آمدن محفلی اثر گذار و جذاب برای عامه مردم علی الخصوص جوانان هستیم.
لذا بامشورت گرفتن از همراهان خوبم در نهادهای فرهنگی استان از دوستم آقای صباغــی خواستم متنی کمدی بنویسد تا در کنار ایجاد فضایی مفرح و شاد ، حرفهایی برای گفتن داشته باشد،که با توجه به زمان تولید و شرایط موجود تولید کمدی "افسانه وبای" را گامی موثر و مفید میدانم.

سعیدتوکلی که به نمایندگی از بازیگران نمایش در جمع خبرنگاران حاضر بود با تاکید بر هدف نشاط آفرینی با چاشنی نقد فرهنگی نمایش اینگونه توضیح داد؛ اگر قرار باشد هنرمندان بگویند مشکلات و معضلات ارتباطی به ما ندارد که نمیشود نام هنرمند برآنها نهاد ، همه میدانند مردم کشـــور ما در مرحله سختی از زندگی قرار دارند و در کنار تحمل انواع ناملایمات اقتصاد ی ، مظلومانه در تیررس تهاجم فرهنگی نیز قرار دارند،من اعتقاد دارم ما اگر نمیتوانیم دردی از دردهای اقتصادی مردم کم کنیم قطعا میتوانیم مرهم فرهنگی خوبی برایشان باشیم، شاید عده ای روشنفکرنما خرده بگیرند وحتی مارا متهم به تولیدکار سطحی و گیشه ای کنند ، اما بهتر از هرکس خوشان میدانند که اینگونه نیست و مردم با استقبالشان سطح و اثرگذاری یک نمایش را تعین میکنند.

صباغی در ادامه افزود: ما باید باور کنیم که موج های رسانه ای و شیطنت ذهن های بیمار همیشه وجود دارد و بهتر است خودمان موج افزایی نکنیم ..
آنچه مهم است اینست که همه ی ما پرچمدار کشوری هستیم که نام بی همتای الله برآن حک شده ، پس قطعا عاشقانه پای آرمانها و اعتقاداتمان ایستاده ایم و برقانون رسمی و اساسی کشورمان پایبندیم.

وی در خاتمه تصریح کرد "افسانه وبای" به عشق شکوفا شدن لبخند برچهره ی همشریانمان تولید شده و مطمئنا همه کاستیهای آن متوجه بنده است چرا که دیگر عوامل این اثر مجموعا بیش از یک قرن تجربه درخشان در تاتر دارند.

این نمایش در ماه مبارک رمضان هرشب پس از افطار در سالن هلال احمر به روی صحنه خواهد رفت.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مژگان خوشرو
    0

    عالی بود لحظات شادی رو بادیدن این نمایش سپری کردیم آرزوی موفقیت روزافزون برای همه ی اعضای نمایش افسانه وبای دارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها