انهدام باند حرفه‌ای قاچاق چوب از منطقه سیستان به استان‌های شمالی

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از انهدام باند حرفه ای قاچاق چوب از منطقه سیستان به استان‌های شمالی کشور خبر داد.

انهدام باند حرفه‌ای قاچاق چوب از منطقه سیستان به استان‌های شمالی

عباس کشتگر اظهار داشت: با کسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده فردی سودجو مبنی بر قاچاق چوب درختان گز (از گونه‌های تحت حمایت محیط زیست) موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از مأموران پاسگاه انتظامی «لوتک» فرماندهی انتظامی شهرستان هامون قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های میدانی مشخص شد مردی میانسال با همدستی چند نفر از دوستانش با قطع درختان گز کهنسال و قطور در منطقه سیستان آنها را با یک دستگاه جرثقیل به کشتارگاه متروکه در حوزه استحفاظی شهرستان هامون منتقل و پس از جمع آوری به استان‌های شمالی کشور منتقل می‌کنند.

فرمانده انتظامی هامون تصریح کرد: مأموران پاسگاه انتظامی «لوتک» پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه به همراه تیمی از پلیس امنیت عمومی وارد عمل شدند.

کشتگر گفت: مأموران این فرماندهی در بازرسی از محل یک دستگاه جرثقیل، ۲ دستگاه کامیون حامل ۲۸ تن چوب درخت گز به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال کشف کردند.

وی با اشاره به پلمپ کشتارگاه تصریح کرد: خودروها توقیف و متهم و دو همدستش با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها