یک کوره غیرمجاز تولید زغال تاغ در شاهرود کشف و پلمب شد

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه با صدور حکم قضائی از کوره‌های سطح شهرستان برای جلوگیری از قطع تاغ بازدید به عمل آمد، گفت: یک کوره غیرمجاز تولید زغال تاغ کشف و پلمب شد.

یک کوره غیرمجاز تولید زغال تاغ در شاهرود کشف و پلمب شد

محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه با صدور حکم قضائی و همراهی اداره آگاهی و پلیس مبارزه با قاچاق کالا به اتفاق نیروهای منابع طبیعی از کوره‌های سطح شاهرود بازدید به عمل آمد، ابراز داشت: دو کوره مورد بررسی قرار گرفت که با کشف درختچه‌های تاغ قطع شده یکی از آنها پلمب و پرونده برای بررسی‌های بیشتر به محاکم قضائی تحویل داده شد.

وی ضمن بیان اینکه یگان حفاظت از منابع طبیعی به شدت با قاچاق چوب از جمله گونه تاغ برخورد می‌کند، اضافه کرد: تاغ یکی از گونه‌هایی که وجود آن از پیشروی بیابان، ریزگرد و از بین رفتن حیات منطقه جلوگیری کرده و تثبیت شن‌های روان را به دنبال دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه علیرغم گستردگی مناطق بیابانی در سطح شهرستان اما ارزیابی آنها به صورت مستمر توسط منابع طبیعی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: تخریب عرصه‌های طبیعی به هیچ عنوان قابل جبران نیست و می‌بایست همه افراد در قبال حفاظت آن حساس باشند و از حداکثر توان خود در این راستا استفاده کنند.

کشاورزیان افزود: از مردم ساکن در نواحی بیابانی تقاضا می‌شود در صورت مشاهده افراد مشکوک در منطقه، قطع و قاچاق درختچه‌ها از جمله تاغ بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی یا نیروی انتظامی را در جریان قرار دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها