۴۸۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌های استان خراسان جنوبی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: خسارت ۵ تا ۹۰ درصدی به بیش از ۱۷۲ کیلومتر راه‌های استان با براورد ۴۸۰ میلیارد ریال تا قبل از سیلاب‌های اخیر وارد شده است.

۴۸۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌های استان خراسان جنوبی

شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: با آغاز موج جدید بارش‌ها از روز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه ،کلیه دستگاه‌ها، اقدامات گسترده در حوزه تحکیم و بازسازی درواسیون ها،آبنما‌ها وپلها، بازدید و اصلاح وضعیت پل‌ها انجام دادند.

وی افزود: نهایتاً در راستای مدیریت میدانی و جلوگیری از آسیب به شهروندان، ۵۳۴ نفر از همکاران راهدار در قالب ۵۲ تیم عملیاتی با بهره‌گیری از ۲۴۶ دستگاه، ماشین آلات راهداری و ۴۴ دستگاه ماشین آلات مربوط به پیمانکاران در بخش خصوصی به صورت مستمر در جهت ایمن‌سازی محور‌ها و ترمیم اضطراری اقدام نمودند.

شهامت با بیان اینکه در تمامی شهرستان ها باراش گزارش شده است اظهار کرد: در شهرستان‌های طبس، سربیشه، نهبندان و فردوس شدت آسیب‌ها بیشتر بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: در حال حاضر محور‌های مسدود شریانی شامل:محور دیهوک- راور و محور عشق آباد - بردسکن است و محور‌های فرعی و روستایی مسدود شامل: حاجی آباد-کالشور و حاجی آباد- آهنگران (شهرستان زیرکوه)، طاهر آباد - کجه (شهرستان فردوس)، حلوان- پیر حاجات (عشق آباد طبس) - قاین -رومشتیک (شهرستان قاین) و حسین آباد - دستگرد شهرستان سربیشه می‌باشد.

شهامت ادامه داد: مهمترین علت انسداد محور‌ها بدلیل طغیان رودخانه‌ها و گذر سیل از آبنما‌های محور می‌باشد که بیش بینی می‌شود طی ۴۸ ساعت آینده تمامی محور‌ها درحوزه استحفاظی استان قابل تردد باشند.

وی گفت: استان خراسان‌جنوبی با بیش از ۱۱ هزار و ۳۶۰کیلومتر راه آسفالته از بهمن سال ۹۷ تا کنون شاهد بارش باران و برف به صورت فرا نرمال بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ، با اشاره به اینکه به محض اتمام عملیات بازگشایی محورها، ایمن سازی و ترمیم موقت و ارزیابی خسارت وارده به ابنیه فنی و روکش و سازه راه‌ها انجام خواهد شد گفت: بازسازی ده دستگاه پل و بیش از یکصد دستگاه آبنما از جمله الزامات فوری می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها