بارش‌های سیل‌آسا اخیر خسارت ۱۱۷ میلیاردی به واحدهای مسکونی اسدآباد وارد کرد

مدیر بنیاد مسکن اسدآباد گفت: بارش‌های سیل آسا اخیر افزون بر ۱۱۷ میلیارد تومان به واحدهای مسکونی شهری و روستایی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

بارش‌های سیل‌آسا اخیر خسارت ۱۱۷ میلیاردی به واحدهای مسکونی اسدآباد وارد کرد

محمد کرم معصومی اظهار داشت: تاکنون بر اثر بارش‌های روزهای ابتدایی سال در شهرستان اسدآباد یک هزار و 473 واحد مسکونی شهری و روستایی به صورت کامل تخریب شده اند که این واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام و کاهگلی بوده و نیازمند بازسازی مجدد هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد مسکن تخریب شده تعداد 1431 واحد روستایی و 42 واحد شهری بوده اند افزود: در طول همین بارش ها 565 واحد روستایی و 82 واحد شهری و 6 مورد واحد تجاری و صنعتی نیز دچار خسارت شده اند که نیازمند تعمیرات است.

معصومی تصریح کرد: شهرستان اسدآباد دارای 11 هزار و 400 واحد مسکن روستایی است که از این تعداد مسکن روستایی 36 درصد مقاوم سازی شده است.

تأکید اعضای فراکسیون ولایی مجلس بر جبران خسارت سیل‌زدگان ثبت‌نام خسارت سیل‌زدگان در استان ایلام تا پایان فروردین ماه امسال ادامه دارد روایت تصویری خسارت سیلاب به اراضی زراعی و باغی مازندران

وی با اشاره به اینکه تاکنون 4 هزار و 71 واحد از مساکن روستایی اسدآباد بهسازی و نوسازی شده اند افزود: اسدآباد بعد از فامنین، پایین‌ترین مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان را داراست که سخت گیری بانکها را می‌توان یکی از جمله علل پایین بودن میزان مقاوم سازی مسکن روستایی در این شهرستان دانست.

معصومی اظهار داشت: باید با ایجاد حساسیت و اطلاع رسانی روستاییان را بیش از گذشته به مقاوم سازی مسکن روستایی ترغیب و تشویق کرد چرا که مقاوم سازی مساکن از نقش موثری در کاهش خسارت و آسیب ها در بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله داشته و شهرستان را با چنین خساراتی در بارش‌های سیل آسا اخیر مواجه نمی‌کرد.

منبع: تسنیم

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها