جریمه ۲ میلیون تومانی برای تردد در خط ویژه! +فیلم

پلیس آمریکا ۸ راننده متخلف که در ترافیک سنگین از خط ویژه عبور کردند را جریمه کرد.

جریمه ۲ میلیون تومانی برای تردد در خط ویژه! +فیلم

خطوط ویژه در بزرگراه‌های پر تردد شامل یک لاین باریک‌تر از لاین‌های عادی می‌شود که عبور وسایل نقلیه عادی از آن ممنوع است. ممنوعیت عبور از خطوط ویژه موجب می‌شود که در متراکم‌ترین ساعات ترافیک نیز این لاین کاملا آزاد باشد تا خودرو‌های امدادی اعم از آمبولانس، آتش‌نشانی و در مواردی خاص خودرو‌های تشریفاتی از آن عبور کرده و به سرعت به مقصد مورد نظر برسند. خطوط ویژه در تمامی کشور‌های دنیا اهمیتی حیاتی دارند و به همین دلیل هم از سوی دولت جریمه‌های سنگینی برای عبور غیر مجاز از آن وضع شده است و هم اکثر رانندگان به خود اجازه چنین تخلف پر‌خطری را نمی‎دهند.

حال به تازگی در یکی از بزرگراه‎های ایالت ویرجینیا طی یک ترافیک سنگین تعدادی خودرو تصمیم به عبور از خط ویژه و دور زدن ترافیک را می‌گیرند که این موارد توسط دوربین امنیتی نصب شده روی یکی از خودرو‌های حاضر در ترافیک ثبت می‌شود. دقایقی بعد، اما با باز شدن ترافیک، دوربین این خودرو تصویر هر ۸ خودروی متخلف که توسط پلیس متوقف شدند را ثبت می‌کند. آغاز کننده این تخلف یک اتومبیل جیپ گرند چروکی بوده و پشت سر آن یک خودروی ولوو، بی‌ام‌و X۵ و چند خودروی دیگر و در نهایت یک فورد فوکوس تصمیم به ادامه این تخلف می‌گیرند.

لحظاتی بعد هر ۸ خودرو توسط پلیس متوقف شده و پلیس در حال صدور جریمه است. اطلاعی از میزان دقیق جریمه این ۸ خودرو نیست، اما رئیس پلیس آمریکا اعلام کرده که استفاده از خطوط ویژه و شانه سمت راست جاده، از موارد نقض قانون با درجه تخلف بالا بوده و رانندگان این خودرو‌ها بین ۲۵ تا ۱۵۰ دلار (حدود ۳۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان) جریمه خواهند شد.
همچنین درصورت عبور غیر قانونی از این خطوط و به وقوع پیوستند تصادف، در هر صورت راننده متخلف مقصر شناخته می‌شود و پرداخت خسارت آن توسط بیمه نیز انجام نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

حجم ویدیو: 4.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:12 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها