شبکه بزرگ سرقت با ۱۰۳ فقره سرقت های شبانه در زابل منهدم شد

سرپرست فرماندهی انتظامی زابل گفت: اعضای شبکه بزرگ سارقان حرفه ای با ۱۰۳ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و شبکه آنان متلاشی شد.

شبکه بزرگ سرقت با ۱۰۳ فقره سرقت های شبانه در زابل منهدم شد

سرهنگ احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در پی سرقت های سریالی کابل های برق در تمامی مسیرهای شهری و روستایی زابل و خسارت بالا به شبکه توزیع برق موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی و دیگر رده های عملیاتی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات برای دستگیری اعضای این شبکه حرفه ای ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی با یک سری تحقیقات میدانی به سرنخ هایی از تردد مشکوک یک دستگاه وانت پیکان در محدوده سرقت ها دست یافتند.

سرپرست فرماندهی انتظامی زابل گفت: ماموران این فرماندهی با یک سری تحقیقات راننده خودرو را شناسایی و با کنترل نامحسوس این فرد و اطمینان از دست داشتن او در سرقت های اخیر صبح روز گذشته با هماهنگی قضایی وی و ۲ همدستش را که دارای چندین فقره سابقه کیفری هستند را در حال استراحت در مخفیگاهشان در محدوده خیابان امام خمینی (ره) زابل دستگیر کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان سه هزار متر کابل هوایی فشار قوی برق ،۳۰۰کیلوگرم سیم مسی افشان،۴۰۰متر سیم مسی هوایی فشار متوسط، ۹دستگاه موتور یخچال و اسپیلت، هفت دستگاه موتور کولر آبی و کنتور آب، ۲۷دستگاه باطری خودرو، ۲دستگاه موتورسیکلت، ۴۶ دستگاه تلفن همراه و پنج قبضه سلاح شکاری به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ ثمره حسینی ادامه داد: متهمان با توجه به مستندات کشف شده و ادله پلیسی طی چندین مرحله بازجویی های به عمل آمده به ۳۸ فقره سرقت کابل برق، ۴۷ فقره سرقت داخل خودرو، ۱۶ مورد سرقت منزل، ۲ فقره سرقت موتورسیکلت در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان هامون، بلوار مدرس، منطقه وحدت آباد زابل و روستاهای حاشیه شهر با همدستی هفت مرد جوان در سطح این شهرستان و روستاهای حاشیه این شهر و فروش آنها به مردی مالخر اعتراف کردند.

وی اظهار داشت: در ادامه این عملیات با هماهنگی مقام قضایی بلافاصله ماموران این فرماندهی هفت عضو دیگر این شبکه سرقت های سریالی و فرد مالخر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری اموال مسروقه کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی زابل با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت و ارتقای احساس امنیت شهروندان تلاش می کند و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سریعا مراتب را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها