مزاحم اینترنتی دستش رو شد

با تلاش پلیس فتا شهرستان زابل عامل مزاحمت‌های اینترنتی برای زن جوان شناسایی و دستگیر شد.

مزاحم اینترنتی دستش رو شد

سرهنگ احمد ثمره حسینی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر مزاحمت‌های اینترنتی برای وی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این فرماندهی با استفاده از سرنخ‌های بجامانده و مهندسی اجتماعی متهم ۲۸ ساله را شناسایی و با هماهنگی قضائی به پلیس فتا احضار کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان کرد: متهم که در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار پلیس به بزه انتسابی خود به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی افزود: براساس قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویری را منتشر به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت شاکی شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

در خور اشاره است، کاربران فضای مجازی در صورت دریافت پیام‌های تهدیدآمیز یا مشکوک بدون برقراری ارتباط با فرستنده پیام، ضمن مستندسازی از پیام‌های دریافتی، مراتب را به پلیس فتا محل سکونت خود و یا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها