2 هزارکیلو خشکبار قاچاق به مقصد نرسید

 در 24 ساعت گذشته حوادث مختلفی در کشور رخ داده است.قاچاق دو هزار کیلو خشکبار در کامیون و قاچاق 9 هزار بلبرینگ در خودرویی دیگر نمونه هایی از آنهاست، باند سارقان خودرو نیز در مسیر کوهدشت به تهران در تردد بودند.

2 هزارکیلو خشکبار قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ شمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت در رابطه با این پرونده گفت: با وقوع چند فقره سرقت مشابه در شهر تهران و کشف نشدن خودروهای مسروقه، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت. ماموران موفق شدند 5 نفر از سارقان حرفه ای را در این رابطه دستگیر و تحت بازجویی اولیه قرار دهند.

میرزکی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی 21 دستگاه خودرو مسروقه سند نمره کشف و مشخص شد که نفر ششم اعضای باند که متهم اصلی خودروهای مسروقه سند نمره است در شهرستان کوهدشت ساکن و دارای یک گاراژ اوراقی در آن شهرستان است.

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ماموران با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کوهدشت اعزام و گاراژ وی را تحت مراقبت قرار دادند، در این تحقیقات مشخص شد که متهم به ندرت به گاراژ اوراقی مراجعه می کند.

میرزکی افزود: مخفیگاه متهم در کوهدشت شناسایی شد، مدتی مخفیگاه دوم سارق ششم نیز تحت نظر گرفته شد تا اینکه ماموران موفق شدند متهم را در حال خروج با یک دستگاه خودرو سواری دستگیر کنند.

سرهنگ میرزکی ادامه داد: از این باند 6 نفره سارقان خودروهای سند نمره، 21خودرو مسروقه کشف شده است. در تحقیقات انجام شده مشخص شد خودروی متهم اصلی نیز سند نمره و مسروقه است، متهم اصلی پرونده به تهران منتقل و به همراه سایر متهمان در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

*حمل محموله میلیاردی کالای قاچاق با اتوبوس مسافربری
سرهنگ حسن یار دوستی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف یک دستگاه اتوبوس مسافربری که حامل محموله ای شامل انواع کالای قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال بود خبر داد و گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یک دستگاه اتوبوس مسافربری پس از پیاده کردن مسافران در ترمینال به سوی انباری حرکت و کالاهای قاچاق را در آنجا تخلیه می کند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی، این اتوبوس هنگامی که قصد تردد به انبار را داشت متوقف و از آن بازرسی شد.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو 7 ثوب پارچه خارجی، هزار و 200 عدد روسری خارجی، 70 جفت کفش، 43 مانتوی خارجی، هزار و 56 مواد محترقه و 44 کارتن داروی خارجی قاچاق کشف و راننده اتوبوس دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 2 میلیارد ریال اعلام شده است.

* محموله بلبرینگ های قاچاق در شیراز توقیف شد
سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 9 هزار و 820 عدد بلبرینگ قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال درشیراز خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر مظنون شدند و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، 9 هزار و 820 عدد بلبرینگ خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد. در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد.
به گفته وی ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

* خشکبارهای قاچاق به مقصد نرسید
سرهنگ سید لطیف حسینی، فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق استان آذربایجان شرقی از کشف خشکبار قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 416 میلیون ریال خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی حین کنترل جاده ها به یک دستگاه کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از کامیون توقیف شده 2 هزار و 606 کیلوگرم انواع خشکبار خارجی قاچاق کشف کردند.
این مقام انتظامی افزود: ارزش ریالی خشکبارهای کشف شده برابر اعلام کارشناسان، 3 میلیارد و 416 میلیون ریال برآورد شده است و در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

* کشف بیش از 5 تن انواع مواد مخدر در استان مرکزی
سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در 10 ‌ماهه امسال در یک برنامه‌ ریزی هدفمند و با بازنگری طرح‌های عملیاتی، در حدود 5 تن و 651 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف، 22 باند سازماندهی شده مواد مخدر منهدم و 271 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده است.
وی افزود:‌ در این بازه زمانی 12 هزار و 525 نفر معتاد دستگیر و با هماهنگی دستگاه‌های مسئول، به مراجع قضایی یا کمپ ‌های ترک اعتیاد معرفی ‌شده ‌اند.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها