۷۰ شی تاریخی دوره ساسانی و عصر برنز در لرستان کشف و توقیف شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از کشف و توقیف ۷۰ شی تاریخی از یک باند خرید و فروش اشیای فرهنگی- تاریخی در این استان خبر داد.

۷۰ شی تاریخی دوره ساسانی و عصر برنز در لرستان کشف و توقیف شد

سید امین قاسمی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یگان حفاظت استان لرستان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند خرید و فروش اشیای فرهنگی- تاریخی در سطح شهرستان‌های خرم آباد و کوهدشت، با انجام کار اطلاعاتی و پیگیری و رصد، موفق به شناسایی افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی شد.

وی تصریح کرد: در نهایت یگان حفاظت این اداره کل با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری پلیس اطلاعات و مبارزه با قاچاق کالای و ارز استان در عملیاتی ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی اموال عتیقه، ۷۰ قلم شیء مربوط به ادوار مختلف تاریخی را کشف و ضبط کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: اشیای توقیف شده شامل ۱۳ سکه مربوط به دوره ساسانی و ۵۷ شی مربوط به عصر برنز و شامل زیورآلات و ظرف مفرغی است.

سرهنگ کرمی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان نیز اظهار داشت: در این رابطه متهمان برای طی مراحل قانونی و همچنین دستگیری دیگر اعضای باند قاچاق اموال تاریخی، تحویل مقام قضایی شدند

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها