دستگیری زن جوان رمال در ایلام

رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی و دستگیری زن جوانی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از طریق رمالی و فالگیری می‌کرد خبر داد.

دستگیری زن جوان رمال در ایلام

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام گفت: با توجه به خبرهای واصله و رصد کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، رسیدگی به پرونده‌ای با موضوع اینکه فردی در فضای مجازی با راه‌اندازی صفحاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام اقدام به فالگیری، رمالی، کلاهبرداری و سوء استفاده از شهروندان می‌کرد، در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در کمترین زمان ممکن اقدامات برای شناسایی فرد رمال آغاز شد و با پیگیری‌های ماموران این پلیس و با هماهنگی مراجع قضایی متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

رییس پلیس فتا ایلام ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده از متهم مشخص شد، وی با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی خارجی و به خصوص از طریق ارتباط با دوستان خود و تبلیغ از طریق آن‌ها، به بهانه‌های مختلف همچون رفع گرفتاری‌ها، ازدواج، برآورده شدن آرزوها و ... از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ جمالی ضمن هشدار به چنین افرادی که در فضای مجازی دست به کلاهبرداری می‌زنند ، اظهار داشت : با توجه به اینکه رمالی و فال‌گیری یکی از روش‌های مجرمان در فضای مجازی است توصیه می‌کنیم شهروندان با تقویت باورهای دینی و افزایش دانش و آگاهی خود در این زمینه و با بی توجهی به چنین تبلیغاتی راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبردارن بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها