295 میلیارد ریال دارو و مواد غذایی احتکار شده در فارس کشف شد 

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: سه انبار احتکار دارو و یک انبار بزرگ مواد غذایی که ارزش تقریبی آنها 295 میلیارد ریال برآورد شده در این استان کشف شد.

295 میلیارد ریال دارو و مواد غذایی احتکار شده در فارس کشف شد 

روابط عمومی دادگستری استان فارس در گزارش روز پنجشنبه خود به نقل از علی القاصی بیان کرد: این سه انبار دارو که در شهرستان ممسنی کشف شده، شامل داروهای مجاز، غیر مجاز، گران قیمت و کمیاب است.

وی افزود: فردی که در پیوند با داروهای احتکار شده دستگیر شده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار دارو در بازداشت به سر می برد.
رئیس شورای قضایی استان فارس بیان کرد: بر اساس نظریه کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، ارزش داروهای کشف شده نزدیک به 45 میلیارد ریال است.

القاصی ادامه داد: شب گذشته (هفتم شهریور) با دستور قضایی بیش از 30 کامیون از این داروها از انبارهای غیر استاندارد به انبارهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان منتقل و دستورات لازم برای تفکیک داروهای تاریخ مصرف گذشته از داروهای سالم صادر شده است.

رئیس کل دادگستری فارس اظهار داشت: پرونده ای که در ارتباط با کشف انبار احتکار دارو در شهرستان ممسنی تشکیل شده، هم اینک در دادسرای این شهرستان در حال بررسی، تکمیل تحقیقات و اخذ گزارش های کارشناسی است.

القاصی افزود: همچنین یک انبار بزرگ مواد غذایی که بیش از یک هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی 250 میلیارد ریال در آن احتکار شده بود در یکی از مناطق شیراز کشف شد.

این مقام قضایی بیان داشت: متهم این پرونده نیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق احتکار عمده مواد غذایی با قرار صادره از سوی دادسرای انقلاب اسلامی شیراز در بازداشت به سر می برد و انبار مورد نظر با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمب شد.

القاصی گفت: دستگاه قضایی این استان در مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با محتکران مایحتاج ضروری مردم همچون گذشته عزم و اراده راسخ دارد و با هدف عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، تاکید ریاست قوه قضاییه و حساسیت های موجود، اطلاع رسانی از اقدامات و برخوردها قاطع دستگاه قضایی در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها