آتش سوزی در مراتع بیله سوار مهار شد

ماموران یگان حفاظت محیط زیست بیله سوار مغان با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی در عملیاتی مشترک ، آتش سوزیرو به گسترش بخشی از مراتع این شهرستان را مهار کردند.

آتش سوزی در مراتع بیله سوار مهار شد

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوارگفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان هنگام انجام ماموریت گشت و کنترل در محدوده اراضی منطقه ساری بلاغ بیله سوار با یک مورد آتش سوزی اراضی مرتعی روبرو شدند.
بهنام برزگر روز شنبه افزود: آتش سوزی در حال گسترش به اراضی و جنگل های اطراف بود که بلافاصله و با هماهنگی و همکاری مشترک با نیروهای اداره منابع طبیعی مهار شد.
برزگر از گردشگران و مردم خواست تا حد امکان از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی و مرتعی خودداری کرده و یا تا اطمینان از خاموشی کامل آتش، محل مورد اقامت را ترک نکنند.
شهرستان بیله سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان و بدلیل دارا بودن منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود و وجود مراتع و درختچه های حاشیه رودخانه ای، زیستگاه انواع حیات وحش حمایت شده و عادی می باشد.
در سال های گذشته چند فقره آتش سوزی در اراضی زراعی شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان در شمال استان اردبیل بوقوع پیوسته و خسارات زیادی به کشاورزان وارد کرد.

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها